خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

قاچاق کالا امری ناپسند و زیان بار برای اقتصاد و تجارت سالم و شفاف درکشور است/ تاکید بر زدوده شدن پدیده ناگوار کولبری از چهره مرزهای کشور با حمایت اقتصادی، اشتغالزایی و مهارت افزایی برای مرزنشینان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۸۴۶

دویست و بیست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه، برنامه تامین کالاهای اساسی، ضروری و مورد نیاز در سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

در آغاز جلسه، رییس کل بانک مرکزی گزارشی از تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ارایه نمود و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم برای خرید اقلام مورد نیاز اتخاذ شد.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از تامین گندم مورد نیاز سال  ۱۴۰۰و آمار خرید داخلی گندم در استان های مختلف ارایه نمود سپس برنامه تامین سالیانه گندم برای نیاز سال و تکمیل ذخایر استراتژیک پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

در این جلسه وزیر کشور و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز گزارشی از اقدامات و برنامه های این ستاد ارایه کردند.

رییس جمهور قاچاق کالا را امری ناپسند و زیان بار برای اقتصاد و تجارت سالم و شفاف در کشور دانست و تاکید کرد: کولبری پدیده زشت و غیرقابل قبولی بوده که نه در شان کرامت انسانی مرزنشینان رشید ما است و نه با سیاست ها و انضباط تجاری کشور سازگاری دارد.

روحانی افزود: باید با حمایت اقتصادی، اشتغالزایی و مهارت افزایی برای مرزنشینان شریف، این پدیده ناگوار از چهره مزرهای ما زدوده شود.

رییس جمهور تصریح کرد: شفاف سازی و ایجاد انضباط در سراسر چرخه تجاری کشور، از نقطه تامین تا زنجیره عرضه و نقطه مصرف لازمه این کار است و رسیدن به این هدف با هماهنگی و همکاری همه دستگاه های ذیربط در دولت ، نیروی انتظامی و نهادهای نظارتی و قضایی امکان پذیر خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز