خبرگزاری کار ایران

حاجی میرزایی در پاسخ به سوال نماینده اراک:

قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل ذخیره فرهنگیان نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۷۷۴

وزیر آموزش و پرورش گفت: هرچند قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل صندوق ذخیره نمی‌شود و معاونت حقوقی، سازمان استخدامی و دیوان محاسبات به آن تصریح کرده اما نمایندگان در قانون بودجه ما را ملزم به اصلاح اساسنامه کردند که برای این موضوع نیز کارگروهی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب، گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اعتبار صندوق ذخیره فرهنگیان ارزیابی عملکرد مدیران آن است؛ هر چند صندوق مسائل تلخی را تجربه و بخشی از سرمایه اجتماعی خود را از دست داده است اما توانسته طی ماه‌های اخیر این سرمایه را به دست بیاورد، به گونه‌ای که ضریب نفوذ صندوق از ۶۰ درصد فرهنگیان به ۸۲ درصد در سال ۹۹ رسیده که این امر نشان‌دهنده افزایش اعتماد فرهنگیان به صندوق ذخیره است.

وی افزود: در یک سال اخیر عضویت فرهنگیان در صندوق ۶ درصد افزایش داشته و سرمایه‌ای که توسط این افراد ماهانه واریز می‌شود ۵ برابر شده است که این امر بیانگر اعتماد بیشتر فرهنگیان به صندوق است.

وی با بیان اینکه ۳ نفر از فرهنگیان در هیأت امنای صندوق عضو هستند که این موضوع موجب اعتماد بیشتر فرهنگیان به صندوق شده است، اضافه کرد: سود عملیاتی صندوق در سال ۹۵، ۲۵۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ حدود ۳ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان شده است. در واقع این سود از سال ۹۸ تا ۹۹ به سه برابر رسیده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سود صندوق در سال ۱۴۰۰ حدود ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های صندوق در حوزه پتروشیمی هوشمندانه بود؛ با راه‌اندازی کامل کیمیای پارس خاورمیانه، سبلان، دنا و سیراب ظرفیت تولید متانول به ۶ میلیون تن ارتقاء می‌یابد که رتبه دوم این فرآورده در جهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کیمیای پارس خاورمیانه راه‌اندازی شده و در حال حاضر درآمد ارزی دارد، از راه‌اندازی سبلان در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: در دوره مسئولیت من تغییر مدیریتی در صندوق که به تازگی توانسته بود اعتماد فرهنگیان را جلب کند، ریسک بزرگی به همراه داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمامی انتصابات در صندوق ذخیره فرهنگیان بدون نظر مراجع ذیصلاح انجام نشده است، افزود: یک بنگاه اقتصادی برای به دست آوردن نتایج مناسب به مدیران باتجربه و خوشنام نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر حدود ۱۰ درصد از مدیران بازنشسته در صندوق را کاهش دادیم، تصریح کرد: نیمی از مدیران منصوب در این صندوق متولد ۵۷ و بعد آن بوده و در تلاش برای جوانگرایی هستیم.

حاجی میرزایی توضیح داد: هرچند قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل صندوق ذخیره نمی‌شود و معاونت حقوقی، سازمان استخدامی و دیوان محاسبات به آن تصریح کرده اما نمایندگان در قانون بودجه ما را ملزم به اصلاح اساسنامه کردند که برای این موضوع نیز کارگروهی تشکیل شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: علاوه بر اقدامات فوق دو اقدام مهم سهیم شدن فرهنگیان در ارزش افزوده دارایی صندوق و بورسی شدن هلدینگ‌های آن نیز اقدامات مناسبی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پذیرش دو هلدینگ پتروفرهنگ و سرمایه‌گذار فرهنگیان با تلاش‌های بسیار در بورس انجام گرفته و عصر امروز نیز جلسه‌ای درباره پذیرش شرکت ساختمانی معلم برگزار خواهد شد، ادامه داد: با تحقق این مهم تاکنون حدود ۹۵ درصد سرمایه صندوق شفاف و در بورس عرضه شده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اقدامات مناسبی برای کاهش مدیران بازنشسته و تحول در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است.

وی در پایان از نمایندگان خواست هر سوال و ابهامی که درباره صندوق ذخیره فرهنگیان دارند را مطرح کرده تا مسئولان این صندوق توضیحات لازم را ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز