خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد؛

ایجاد خط ارتباط الکترونیک جدید بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۴۹۶

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از ایجاد خط ارتباط الکترونیک جدید بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، زارع‎پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی با اعلام خبر ایجاد خط ارتباط الترونیک جدید بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی اظهار داشت: ارتباط الکترونیکی قوه قضاییه با ناجا ناقص و پر اشکال بود، اما با همکاری خوب معاونت فناوری اطلاعات ناجا در سال گذشته، ارتباطات دو مجموعه برخط شد.

وی افزود: گاهی تبادل یک نامه بین پزشکی قانونی و نیروی انتظامی ۴۸ ساعت طول می‌کشید و آثار جرم هم حتی از بین می‌رفت، اما با ایجاد زیرساخت ارتباطی جدید، ارجاع پرونده از دادسرا به کلانتری ها، ارسال نتایج تحقیقات از کلانتری‌ها به دادسرا‌ها و انواع مکاتبات به روز خواهد شد که در حال حاضر در سه استان به صورت آزمایشی در حال اجراست.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همچنین اعلام کرد که با الکترونیکی شدن فرایند اجرایی ماده ۳۷ آئین دادرسی کیفری کسانی که به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند می‌توانند در ثنا ثبت‎نام کرده یا شکواییه‎شان را در سامانه کلانتری ثبت کنند تا مستقیم به سامانه خدمات قضایی ارجاع شود و پس از دستور قضایی برای تحقیقات نیز، کلانتری‌ها نتیجه را به صورت الکترونیکی به دادسرا اطلاع می‌دهند.

زارع‎پور خاطر نشان کرد: از اول خرداد ماه در ۱۰ استان و تا هفته قوه قضاییه کل کشور تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین دستاورد‌های آن جلوگیری از سرگردانی مردم بین کلانتری ها، دادسرا‌ها و دفاتر خدمات الکترونیک است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز