خبرگزاری کار ایران

صوفی در گفت‌وگو با ایلنا:

حق حاکمیت مردم بر سرنوشت‌شان، برای عده‌ای بی معنا شده/ ظریف منافع کاسبان تحریم را به خطر انداخته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۴۵۱

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: وجود ظریف منافع کسانی که تحریم‌ها برای‌شان نفع دارد و کاسبی آن را می‌کنند و سود می‌برند به خطر انداخته است؛ آنها کسی را می‌خواهند که شعار دهد، قطعنامه‌ها را ورق پاره اعلام کند و مرتب شورای امنیت سازمان ملل علیه ما قطعنامه صادر کند و تحریم‌ها اضافه شود.

علی صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به این‌که برخی از نمایندگان اعلام می‌کنند در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از ظریف قول گرفته‌اند در انتخابات حاضر نشود، گفت:  همواره طبق قانون اساسی تلاش شده است مردم در انتخابات مشارکت کنند. قانون اساسی آمده تا حق حاکمیت مردم بر سرنوشت‌شان را به رسمیت بشناسد؛ اما متاسفانه برای عده‌ای این مفهوم بی‌معنا شده و فقط به یک چیز فکر می‌کنند و آن هم قبضه کردن قدرت است.

وی ادامه داد: جریانی که از یک سو توان رقابت با اصلاح‌طلبان را ندارد و  از سوی دیگر مردم از آنها رویگردان هستند؛ فقط یک راه دارد و آن هم این است که در انتخابات تمام متغیرها را در کنترل خودش داشته باشد.

وی افزود: این جریان نه به مردم احتیاجی دارد و نه به رقیب؛ بنابراین هرکسی که ممکن است رقیب شان باشد و انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ ، ۹۲ و ۹۶ را تکرار کند را حذف می‌کند؛‌برای این افراد، اینکه مردم شرکت کنند یا نکنند مهم نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت:  آقای ظریف به عنوان یک چهره ملی تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی، در جهت حفظ و دفاع از امنیت ملی جانفشانی می‌کند و در بین همه مسئولان توانسته است یک اعتماد نسبی را جلب کند و مردم هم به خوبی این را می‌دانند اما جریانی از  این امر واهمه دارد و نمی‌خواهد امثال آقای ظریف بیایند، اینکه افرادی بیایند و کار  بلد نباشند و وضع کشور را خراب هم کنند مهم نیست زیرا این جریان منافع ملی را ارجح‌تر از منافع شخصی مشاهده نمی‌کنند.

وی افزود: قطعا وجود آقای ظریف منافع کسانی که تحریم‌ها برای‌شان نفع دارد و کاسبی آن را می‌کنند و سود می‌برند به خطر انداخته است؛ آنها کسی را می‌خواهند که شعار دهد، قطعنامه‌ها را ورق پاره اعلام کند و مرتب شورای امنیت سازمان ملل علیه ما قطعنامه صادر کند و تحریم‌ها اضافه شود. حال اگر فردا با این کارها کشور از دست برود، برای برخی از این‌ها که کشور مهم نیست، وطن برای شان بی‌مفهوم است، کشورشان همان جاهایی است که پول‌هایشان را بردند، خانه خریدند، سرمایه گذاری کردند ، بچه‌هایشان را فرستاده‌اند و آماده پرواز هستند.

صوفی بیان کرد: یک زمانی امام بود و این‌ها از ایشان می‌ترسیدند. امام به شدت به حاکمیت مردم بر سرنوشت‌شان اهمیت می داد و مواظب رفتارها بود اما این افراد به تدریج میدان را در دست گرفتند. این‌ها معلوم است که سعی می‌کنند امثال ظریف را خراب کنند و بهانه‌ای پیدا کنند تا ایشان در عرصه انتخابات حاضر نشود.

وی گفت: پیام‌ این جریان به مردم این است که دیگر شما در کشورتان نقشی ندارید دو همه امور در دست ما است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز