خبرگزاری کار ایران

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو:

آمریکا در توافق جدید بدنبال رفع نگرانی متحدان خود در منطقه است/ امیدواری بایدن به بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به سال ۲۰۱۷

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۴۱۲

یک استاد روابط بین‌الملل احیای برجام را زمان‌بر دانست و گفت: بایدن می‌خواهد از توافق فعلی با ایران برای رسیدن به امتیازات قابل توجه‌تر در مورد حمایت ایران از بازیگران غیر دولتی در منطقه که نگرانی اصلی متحدان ایالات متحده در منطقه، مانند عربستان سعودی و اسرائیل است برسد.

پاول پاوست، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا و روند مذاکرات وین در راستای احیای برجام پرداخت.

وی در ابتدا ارزیابی خود از نشست وین را این گونه توصیف کرد: پیشرفت مذاکرات وین بسیار دلگرم کننده است. من فکر می کنم یک توافق در وین انجام خواهد شد اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

وی در ادامه با تاکید بر عزم جدی بایدن بر احیای برجام گفت: دولت بایدن علاقه‌مند به بازگشت به توافق  و کاملا جدی است اما من فکر می‌کنم آنها امیدوارند که به وضعیت موجود ۲۰۱۷ بازگردند. به عبارت دیگر، آنها همچنین دوست دارند برنامه هسته‌ای ایران به سطح ۲۰۱۷ برگردد. 

این استاد دانشگاه در ادامه اظهارات خود افزود: به نظر می رسد ممکن است چنین اتفاقی نیفتد. آنچه بیشتر محتمل است این است که آنها با یک توافق در نهایت موافقت می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: من معتقدم که دادن برخی امتیازات توسط ایران در مورد برنامه هسته‌ای  ممکن است محتمل باشد اما بایدن می‌خواهد از توافق فعلی با ایران برای رسیدن به امتیازات قابل توجه‌تر در مورد حمایت ایران از بازیگران غیر دولتی در منطقه که نگرانی اصلی متحدان ایالات متحده در منطقه، مانند عربستان سعودی و اسرائیل است برسد.

این استاد دانشگاه هم‌چنین اضافه کرد: من فکر می کنم همه طرف ها توافق می‌خواهند؛ توافق نهایی شاید  همان توافق اصلی نخواهد بود و رسیدن به توافق زمان بر است. در واقع  من فکر می‌کنم تا پایان سال  حصول توافق  اتفاق می‌افتد نه یک ماه یا دوماه دیگر. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز