خبرگزاری کار ایران

گزارش بیزینس اینسایدر درباره چشم‌انداز مذاکرات وین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۲۲۴

بیزینس اینسایدر در تحلیلی به مذاکرات وین پرداخت.

به گزارش ایلنا، بیزینس اینسایدر در مقاله‌ای به روابط ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: بایدن و سران ایران می‌گویند که آنها یک هدف مشترک دارند؛ آنها هر دو می‌خواهند دوباره وارد توافق هسته‌ای شوند که دونالد ترامپ از آن خارج شد. 

در ادامه این گزارش آمده است: پس از پنج هفته مذاکره در اتاق‌های هتل وین - جایی که دو طرف یادداشت‌ها را از طریق واسطه‌های اروپایی ارسال می‌کنند، دولت بایدن به نوبه خود می‌گوید که بازگرداندن توافق فقط یک قدم است. به دنبال آن باید بلافاصله توافقی در مورد محدود کردن موشک‌ها و پشتیبانی از برخی گروه‌ها و ایجاد امکان تولید سوخت کافی برای بمب برای دهه‌ها برای ایران غیرممکن شود.

اکنون، وقتی مذاکره‌کنندگان بار دیگر در وین شرکت می‌کنند، جایی که دور جدید مذاکرات جمعه آغاز شد، دولت بایدن خود را در موقعیت تصمیم‌گیری مهم قرار می.دهد. مصاحبه با مقامات اروپایی‌، ایرانی و آمریکایی حاکی از آن است که احیای توافق نامه سال ۲۰۱۵، با تمام نقایص آن، عملی است. اما دستیابی به آنچه آنتونی جی بلینکن وزیر امور خارجه آن را توافقنامه "طولانی‌تر و مستحکم‌تر" خوانده است، توافق نامه‌ای است که ایران را برای تولید مواد هسته‌ای برای نسل‌های بعدی متوقف می‌کند‌، آزمایش‌های موشکی آن را متوقف می‌کند و به پشتیبانی از برخی گروه‌ها پایان می‌دهد.

ولی  نصر ، یک مقام سابق آمریکایی که اکنون در دانشکده مطالعات بین.المللی پیشرفته دانشگاه جان هاپکینز است، گفت: "ایران و ایالات متحده" واقعاً در حال مذاکره در مورد توافق‌های مختلف هستند. "به همین دلیل مذاکرات بسیار کند است. آمریکایی‌ها ترمیم معامله قدیمی را اولین قدم برای دستیابی به چیزی بسیار بزرگتر می‌دانند.."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز