خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

اعتبار طرح همسان‌سازی تأمین شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۱۳۵

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، از تامین شدن اعتبار مربوط به جزو ۲ بند و تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در جلسه هیات‌های امنای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت عتف، از تامین شدن اعتبار مربوط به جزو ۲ بند و تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این اعتبار که طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در آن دیده شده، تامین شده است، منتظر نهایی شدن دستورالعمل اجرایی مورد وفاق نمایندگان این دو وزارت و سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر اقدامات اجرایی شدن قانونی این مصوبه صورت پذیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه اجرای طرح همسان‌سازی، افزایش بهره‌وری علمی را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: رفع تبعیض و عدالت در پرداخت‌های مربوط به اعضای هیات علمی جامعه دانشگاهی را وظیفه خود می‌دانیم.

نوبخت ادامه داد: اذعان داریم که مهم‌ترین موضوع اولویت‌دار این جلسه، پیش‌بینی‌های لازم برای پشتیبانی از بودجه حوزه آموزش عالی است و ما نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته‌ایم.

وی گفت: به رغم تمام محدودیت‌های مالی، در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها را تخصیص دادیم.

نوبخت همچنین با بیان اینکه در تلاشیم همسان‌سازی را نیز به نحو شایسته و مطلوب اجرا کنیم، گفت: در فاز نخست باید بسترهای قانونی این موضوع را مهیا می‌کردیم که این کار صورت گرفت. در فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۰ نیز موضوع منعکس و با پیگیری و همکاری‌های وزارت علوم به ثمر نشست.

نوبخت با اشاره به اینکه تمهید مقدمات این موضوع انجام شده است، تاکید کرد: نکته مهم این مصوبه، محل تامین اعتبار آن است که با تشریک مساعی بخشی از این کار نیز صورت گرفته و منتظر نهایی شدن دستورالعمل اجرایی آن هستیم که باید مورد توافق نمایندگان دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز