خبرگزاری کار ایران

عمویی به ایلنا خبر داد:

جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی با وزیر امورخارجه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۸۸۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه امروز این کمیسیون با وزیر امورخارجه پیرامون فایل صوتی منتشر شده از وی خبر داد.

 ابولفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلسه  امروز کمیسیون امنیت در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد ، آقای دکتر ظریف حضور داشتند ، جلسه با موضوعات مختلفی پیگیری شد بخش عمده موضوع جلسه فایل منشتر شده از وزیر امورخارجه مربوط می شد و جلسه انتقادی و چالشی بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در این جلسه ۱۲ نفر از نمایندگان طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خودشان را درباره فایل پرداختند و نمایندگان مطرح کردند انتشار این فایل موجب یک دو قطبی در اذهان جامعه در خصوص میدان و دیپلماسی شده است و در جهت منافع ملی نبوده است .

وی افزود: همینطور انجام این مصاحبه در محل ریاست جمهوری انتقاد شد و به آثار منفی این فایل در امنیت ملی و روابط ما با وضعیت کشور ها دوست و همسایه پرداخته شد. در این جلسه نمایندگان بر جایگاه والای شهید سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی در افکار عمومی کشور و تامین منافع ملی اشاره داشتند و دیدگاه‌های خود پرداختند.

عمویی بیان کرد: وزیر امور خارجه نسبت به روند طراحی این مصاحبه تاکید کردند و گفتند  در دولت تصمیم گرفته شده بود برای انتقال تجربه وزرا به افرادی که در آینده مسئولیت میپذیرند یک مصاحبه ای صورت گیرد و مباحث به نفرات بعدی به عنوان یک تجربه منتقل شود در همین چهارچوب قرار بوده است حداقل ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از این فایل عمومی شود . انجام این کار هم مرکز بررسی‌های راهبردی ریاست جمهوری بوده است و برای انجام این مصاحبه از مصاحبه شونده امضا گرفته شده بوده است که مباحث مطرح شده به هیچ وجه بدون رضایت آنها منتشر نمی شود اما متأسفانه این روند رعایت نشده است و این فایل در اختیار رسانه های خارجی قرار گرفت .

وی بیان کرد:آقای دکتر ظریف تاکید کردند که فرمایشات مقام معظم رهبری را پایانی بر بحث‌های کارشناسی در این زمینه میدانند و به سابقه رفاقت و همکاری خودشان با شهید سلیمانی اشاره کردند آقای ظریف گفت شهید سلیمانی برای وی بیشتر از یک فرمانده بوده است و به هیچ وجه به دنبال تخطئه جایگاه شهید سلیمانی نبوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد:طبق  توضیحات وزیر امور خارجه ایران به هیچ وجه دنبال  دو قطبی میدان و دیپلماسی موافق نیست و شخص ایشان هم  این موضوع را هیچگاه نمی پذیرد معتقد است  میدان و دیپلماسی در کنار هم دیگر منجر به تامین  منافع ملی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز