خبرگزاری کار ایران

دور چهارم نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۸۲۴

دور چهارم مذاکرات وین ظهر امروز - جمعه - با از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد.

به گزارش ایلنا، شرکت‌کنندگان در این نشست که در گراند هتل وین در حال برگزاری است؛ درباره دورنمای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی همه طرف‌ها بحث و گفت و گو می کنند.

اتحادیه اروپا شب گذشته (شامگاه پنج شنبه) در بیانیه ‌ای از ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور اعضای این توافق در وین خبر داد.

ریاست هیات ایرانی را همچون ادوار پیشین سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه بر عهده دارد و ریاست جلسه بر عهده انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس خارجی اتحادیه اروپا است.

پیش از این نشست دیدارهای دوجانبه‌ای میان عراقچی و مورا برگزار شد.

عراقچی که عصر پنج شنبه برای شرکت در دور چهارم مذاکرات برجام، وارد وین پایتخت اتریش شد در دیدار با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اولویت اول در مذاکرات را تامین منافع ملت ایران اعلام کرد.  

وی اظهارداشت: کار سختی را در پیش داریم و امیدواریم که بتوانیم در زمان کوتاه تری به سرانجام برسانیم ولی بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد و اولویت اول دقت است برروی تامین منافع ملت ایران و تامین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران است که بارها بیان شده است.

جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای، از ۱۳ فروردین ماه امسال در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز