خبرگزاری کار ایران

گزارش «هیل» از مذاکرات وین/ آمریکا و ایران می‌دانند که زمان در حال گذر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۵۹

هیل در گزارشی به مذاکرات وین پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، ایالات متحده و ایران در حال دستیابی به موفقیت احتمالی  برای بازگشت هر دو کشور به توافق هسته ای ۲۰۱۵ هستند که رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.

در آستانه از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم دو کشور در وین این هفته، مقامات آمریکایی به نشانه همکاری نزدیک منطقه‌ای و کاهش بی سابقه تنش‌ها در  کشورهای حاشیه خلیج فارس در اطراف خاور میانه رفت و آمد می کنند.

دولت بایدن و ایران برای دستیابی سریع به توافق تحت فشار و هر دو خواهان بازگشت سریع به برجام هستند.

انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن به عنوان یکی از موانع مهم در مذاکرات در نظر گرفته می‌شود که به گفته منابع خیلی  امیدوار کننده نیست.

ناظران بیرونی می گویند که هر دو تیم بایدن و ایران می دانند که زمان در گذر است.

سوزان دی ماجیو، یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی با تمرکز بر ایران، گفت: "دلایل روشنی برای سرعت بخشیدن به مذاکرات وجود دارد."

وی افزود: "سیاست داخلی در ایران تند می شود ... تندروها که مخالف احیای معامله و تعامل گسترده تر با ایالات متحده هستند، ممکن است دولت بعدی باشند." "همانطور که جمهوری خواهان و دموکرات‌های متخاصم سعی در ایجاد موانع در راه بازگشت ایالات متحده به معامله دارند، از کنگره ایالات متحده نیز مخالفت ناشی می شود."

در حالی که نیروهای محافظه کار در هر دو کشور مانعی برای دستیابی به توافق هستند، ایالات متحده و ایران نیز تحت فشار سایر بازیگران جهان برای دستیابی به توافق هستند. این فشار نوعی حرکت خاص خود را ایجاد می کند.

دی ماجیو گفت: "دیپلماسی" نشان می‌دهد که بازگشت ایالات متحده به توافق اکنون امکان پذیر است و آنها باید برای آن آماده شوند. این یک پیشرفت مثبت است و ما در حال حاضر شاهد کاهش تنش‌های منطقه ای هستیم. "

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز