خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب جوانان ایران اسلامی در انتقاد به روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۱۸

حزب جوانان ایران اسلامی در بیانیه ای نسبت به روند بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر ها توسط هیات های نظارت، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، در بخش هایی از متن این بیانیه با یادآوری روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حدود یکسال گذشته و تاثیر آن بر میزان مشارکت مردم و نیز کارآمدی مجلس به شدت نسبت به روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی به خصوص اصلاح طلبان انتقاد شده است.

نویسندگان این بیانیه تاکید کرده اند: این در حالی است که در شرایط کنونی از یک سو نیاز مبرم به تزریق نشاط و امید به جامعه برای مشارکت هر چه بیشتر آنان در تعیین سرنوشت خود هست و از سوی دیگر انتخابات شوراهای اسلامی نیازمند حضور افرادی کاردان در حوزه های تخصصی مدیریت امور شهری می باشد.

صادرکنندگان این بیانیه معتقدند: پاسخگویی و نگرانی از بابت این رفتارها که مانع استفاده جمعی از شهروندان از حقوق قانونی شان می شود، وجود ندارد و به عواقب زیانبار چنین رفتاری که به منافع و انسجام ملی آسیب جدی می زند اندیشیده نمی شود.

حزب جوانان ایران اسلامی به مجلس شورای اسلامی یازدهم و نمایندگانی که مسوولیت نظارتی این انتخابات را دارند توصیه کرده است تا با التزام به شرع وقانون آزادی‌های قانونی شهروندان را در نظر گرفته و با باز کردن فضا برای همگان بستر را برای حضور شایستگان در این عرصه فراهم کند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که به درخواست کاندیداهایی که از عرصه رقابت انتخابات محروم شده اند با دقت و در اسرع وقت رسیدگی و بستر را برای حضور همه شایستگان در این عرصه فراهم شود تا با برگزاری انتخاباتی در چارچوب قانون اساسی شاهد حضور بانشاط و امیدوارانه  همه ایرانیان عزیز و شهروندان آگاه باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز