خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در عراق:

دولت و ملت ایران به هیچ وجه تسلیم خواسته‌های زورگویانه نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۱۴

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تاکید بر اتحاد جهان اسلام گفت که دست برادری و آغوش جمهوری اسلامی برای همه کشورها بویژه در سطح منطقه باز است.

به گزارش ایلنا، ایرج مسجدی در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس که از سوی موسسه عراقی ادراک در بغداد برگزار شد افزود: جمهوری اسلامی از رفع اختلاف و تنش با همه کشورها  استقبال می کند.

 وی اضافه کرد: کشورهای مسلمان بویژه در سطح منطقه باید متوجه صهیونیسم بعنوان دشمن مشترک و اصلی باشند.

وی در ادامه بیان داشت:  گذشت زمان و اشغال قدس برای صهیونیست های اشغالگر مشروعیت نمی آورد.

مسجدی با بیان اینکه آزادی قدس با مقاومت و جهاد ممکن است، گفت: نمی توان در مقابل اشغالگری و زور و اسلحه رویکرد سازش گونه داشت.

سفیر ایران در عراق ابراز داشت: مقاومت اسلامی روز به روز در حال قدرتمند تر شدن است.

مسجدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت جدید آمریکا مجبور به پذیرش خواسته های ایران و رفع تحریم خواهد شد و دولت و ملت ایران به هیچ وجه تسلیم خواسته های زورگویانه نخواهد شد همانطور که در مقابل ترامپ کوتاه نیامد.

سفیر ایران در عراق گفت: دشمنان اسلام تحت عناوین مختلف همچون سنی و شیعه ایجاد اختلاف می کنند که نباید فریب آنها را خورد .

مسجدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی دوست آحاد مسلمان و برادر آنها از همه طوایف و مذاهب است.  

وی گفت: استکبار و صهیونیسم برای اینکه برای اسراییل امنیت ایجاد کند جمهوری اسلامی را به دروغ به عنوان دشمن مسلمانان مطرح کرد ولی ما هیچ مشکل و اختلافی با کشورهای مسلمان و همجوار نداریم.

 مسجدی با تاکید بر اتحاد و وحدت مسلمانان گفت: همه مسلمانها امت واحده هستند و این موضع اصلی و بنیادی بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.

از جمله برنامه های جنبی این مراسم که شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی عراق و دیگر کشورهای منطقه هم حضور داشتند؛ برپایی نمایشگاه کاریکاتور و نقاشی با موضوع فلسطین و روز جهانی قدس بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز