خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

آثار مشارکت حداقلی، در بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد/ پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است/ معیشت و اقتصاد، بر میزان مشارکت مردم تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۶۶

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر میزان که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بالا باشد، مشارکت در بالاترین سطح خودش قرار می‌گیرد و در نتیجه یک انتخاب درست، منطقی و اصلح صورت خواهد گرفت.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی شرایط کشور در آستانه انتخابات خردادماه و همچنین در ضرورت مشاکرت حداکثری گفت: مهم ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی مردم هستند؛ در هیچ کجای دنیا نظامی مانند نظام کشور ما وجود ندارد که از چنین پشتوانه‌ قرص و محکمی برخوردار باشد.

نماینده مردم قصرشیرین یادآور شد: ۴۲ سال پیش نزدیک به صد در صد از مردم به این نظام اعتماد کردند و رأی دادند، در این سال‌ها هم  همواره در هر انتخاباتی مانند خبرگان ، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که برگزار شد، مشارکت حداکثری داشتند. 

وی با بیان این که حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های برای کشور مزیت است، عنوان کرد: به هر میزان که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بالا باشد، مشارکت در بالاترین سطح خودش قرار می‌گیرد و از همین رو یک انتخاب درست، منطقی و اصلح صورت خواهد گرفت؛ اما اگر میزان مشارکت مردم کم باشد، طبیعتاً اثر گذاری آن در ابعاد منفی در بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مؤلفه و نظر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران  که در رأس آن مقام معظم رهبری هستند، مشارکت حداکثری و انتخابات درست است؛ بنابراین هر صحبتی غیر از این به صلاح کشور نیست.

وی با بیان این‌که  موضوعاتی در مسائل عمومی کشور اثر گذار است که ممکن است تا حدودی تاثیر منفی بر مشارکت داشته باشد، گفت: معیشت و اقتصاد بر میزان مشارکت مردم تاثیر گذار است یا می‌تواند آنان را ترغیب به حضور یا این که آنان دور کند؛ اما تجربه ثابت کرده که مردم در جامعه ما دغدغه حفظ نظام و کشور دارند و همیشه با وجود گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی سعی می‌کنند در زمانی که حفظ نظام و حاکمیت در میان است بیشترین حضور را داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم انقلابی و دلسوز،  ۴۲ سال است که برای نظام هزینه می کنند و تمام زندگی خود را برای حفظ این نظام تقدیم کرده‌اند؛ بنابراین انتظار است در این انتخابات هم حضور حداکثری داشته باشند و به اعتقاد من وجود هر پدیده و مولفه اثر گذار بر عدم حضور مردم، یک گناه نا بخشوندنی است و باید تمام توان نظام، حاکمیت، دولت و دستگاه‌های دیگر بر این محور قرار گیرد که برای مردم ایجاد انگیزه کند.

حیدری با بیان این‌که  قطعاً رفتار مسئولین باید به گونه‌ای باشد تا مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی ترغیب شوند، گفت:  اگر امروز مردم از وضع اقتصاد و معیشت گله‌مند هستند شاید تا حدودی به بحث انتخاب‌ها باز می‌گردد؛ باید این دوره با حضور حداکثری و مشارکت درست واقعاً کسانی را انتخاب کنند که توان کار اجرایی قوی و تجربه کافی در حوزه های مختلف کشور داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: دغدغه حاکمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب درست است. اعتقادم بر این است که مردم انتظار دارند  دولت توجه بیشتری به معیشت‌شان داشته باشد تا بدون دغدغه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز