خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب در اعتراض به رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۸۲۳

مجمع زنان اصلاح‌طلب در اعتراض به رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات شوراها بیانیه‌ای صادر کر د.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

مَنْ طَلَبَ عِزّا بِظُلْمٍ وَ باطِلٍ أَوْرَثَهُ اللّه‌ُ ذُلاًّ بِإِنْصافٍ وَ حَقٍّ

هر کس عزّت را با ظلم و باطل طلب کند، خداوند به انصاف و حق، ذلّت نصیبش می‌نماید. 

اگرچه در سحر نوزدهم رمضان پیشانی عدالت را به شمشیر جهل و جفا شکافتند اما شیعهٔ‌ علی در تمام تاریخ دادخواهانه ایستاده تا رسم عدالت زنده بماند و حقیقت در مسلخ قربانی نشود. تا قدرت بهانهٔ‌ جور نباشد و خواب خوش ظالمان بر هم خورد و سفرهٔ سور و سات غارتگران بیت‌المال برچیده شود.

اینک نیز از همان مقاطع تاریخ است که شیعهٔ راستین علی باید بایستد تا حق به محاق نرود و آنان که رویهٔ ناصواب حذف سلایق گوناگون سیاسی را به‌ نام حفظ مصالح نظام در پیش گرفته‌اند و حلقهٔ قدرت را مدام تنگ‌تر و توزیع آن را نامنصفانه‌تر کرده‌اند عقب رانده شوند. اخبار تاسف‌برانگیز انتخاباتی حاکی از آن است که تیغ برّان نظارت‌ها که تاکنون پای صاحب‌نظرانی با سلایق سیاسی متفاوت را از رقابت ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی بریده‌ بود این‌بار به انتخابات شوراهای شهر و روستا دست یازیده است و به‌نام بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا، بهتان‌زنی و‌ دروغ‌پراکنی مباح شده؛ تا آن‌جا که زنان مؤمن به تجاهر به فساد متهم گشته‌اند و مردان مؤمن را به اتهام ارتداد از رقابت وا نهاده‌اند. 

از همین رو ما اعضای مجمع زنان اصلاح‌طلب با صدایی رسا اعتراضمان را به این ظلم مکرر و تمامیت‌خواهانه اعلام می‌داریم و هشدار می‌دهیم که ادامهٔ‌ این رویهٔ خطرناک تنها به حذف جریان اصلاح‌طلبی از شوراهای شهر و روستا ختم نمی‌شود که به سردی و بی‌رونقی بی‌سابقهٔ انتخابات ریاست جمهوری نیز دامن می‌زند و جای آنکه در آستانهٔ خردادی آبستن حادثه، راه تنفس بر مردمان خسته و بریده از باور به امکان اصلاح اندکی باز شود و وطن به احیای امید در جان مردمانش از شر شرق و غرب در امان شود، تنها دیوارهای باروی انسداد ساختاری کنونی بلندتر و نفوذ ناپذیرتر می‌شود و مشروعیت نظامی که امانت جان عزیز شهیدان و جان‌نثارانش بوده بیشتر به مخاطره می‌افتد و امنیت پایدار به رویایی دست‌نیافتنی‌تر بدل می شود. باشد که عاقلان و منصفان ناظر و حاکم تدبیر کنند و نگذارند منافع ملی بیش از این بازیچه جریانی قلیل اما منسجم شود که حیاتشان در گروی نومیدی ملت و گذار از جمهوریت به نفع نظامی است که در آن میزان نه رأی ملت که منفعت اقلیت است.

و الأمر الیکم

مجمع زنان اصلاح‌طلب

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز