خبرگزاری کار ایران

توضیحات مقام آمریکایی در مورد نگرانی کشورهای عرب در مورد برجام

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۶۱۸

مقام آمریکایی توضیحاتی در مورد نگرانی‌های کشورهای عرب در مورد برجام ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس،  مقامات ارشد دولت بایدن و سناتورهای آمریکایی روز دوشنبه با سفر به  خاورمیانه، تلاش کردند تا از نارضایتی فزاینده ای  در میان شرکای عرب خلیج فارس در مورد تعامل مجدد آمریکا با ایران و سایر تغییر سیاست ها در منطقه آگاه شوند.

این سفرها در حالی انجام می شود که ایالات متحده و ایران ، از طریق واسطه هایی در وین ، درباره بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ تهران با قدرت های جهانی که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا سه سال پیش آن را ترک  کرد ، بحث می کنند. امارات متحده عربی ، عربستان سعودی و سایر متحدان خلیج فارس ، از مذاکرات هسته ای دوران اوباما معاف شدند  ، بارها خواستار کرسی در این میز مذاکره شده اند و اصرار دارند که هرگونه بازگشت به توافق نامه باید به برنامه موشک بالستیک ایران و پشتیبانی از نایبان منطقه ای باشد.

سناتور کریس کوونز، یکی از مقامات اصلی  دولت بایدن که به مأموریت‌های دیپلماتیک خارج از کشور اعزام شده است، به خبرنگاران در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی گفت که امیدوار است "نگرانی های قابل درک و قانونی" شیخ نشین درباره بازگشت به توافق مهم برجام را کاهش دهد و امکان "تعامل گسترده تر" با شرکای خلیج فارس را ایجاد کند.

کونز گفت "مشاوره دقیق" با امارات متحده عربی درباره مذاکرات در حال انجام در وین "مهم ، مورد انتظار و در حال اتفاق افتادن" است؛ وی گفت که  امیدوار است که اماراتی ها "فقط از  امور مطلع نشوند، بلکه واقعاً به آن کمک کنند."

وی اضافه کرد: این بدان معنا نیست که توافقی  انجام شده است.وین محلی است که دولت ایالات متحده در آن ، در حال مذاکره است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز