خبرگزاری کار ایران

واعظی:

روند مذاکرات وین، مثبت و راضی‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۲۰۱

رئیس دفتر رئیس‌جمهور روند مذاکرات وین را با وجود دشواری‌ها و اختلاف‌نظرموجود، مثبت و راضی‌کننده دانست و گفت:‌ با وجود اینکه مذاکرات روزهای سرنوشت‌سازی را می‌گذراند و دارای دشواری‌هایی است اما شاهد فضای مثبتی در وین هستیم و اگر روند با همین شکل پیش برود، شاهد پیشرفت‌هایی در این مذاکرات خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، به گفته واعظی تلاش دولت و تیم مذاکره کننده ایران، گفت‌وگو در چارچوب ترسیم شده توسط مسئولان ارشد کشور و تحقق شروط بیان شده از سوی مقام معظم رهبری است و در این مسیر می‌کوشیم در این گفت‌وگوها با رعایت همه ملاحظات و قوانین و چارچوب‌های ابلاغی،‌ به احیای برجام و رفع تحریم نایل آییم. 

واعظی چشم‌انداز آینده اقتصاد کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران،‌بدون تردید روزهای خوبی در انتظار اقتصاد کشور و معیشت مردم خواهد بود و دولت دوازدهم می‌کوشد بدون فوت وقت از هر فرصتی برای نیل به این هدف استفاده کند. 

رئیس دفتر رئیس جمهور به سفرهای منطقه‌ای وزیر امورخارجه اشاره و خاطرنشان کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان خود را یک هدف راهبردی می‌داند و با توجه به منافع مشترک منطقه‌ای، از گفت‌وگو و همکاری با همسایگان استقبال کرده است. 

وی افزود: سفر آقای دکتر ظریف به چند کشور همسایه نیز گامی در همین راستاست و با توجه به زمینه‌های همکاری‌های مشترک و توسعه روابط و همچنین ضرورت گفت‌وگوهای درون‌منطقه‌ای برای مقابله با چالش‌های منطقه این سفر انجام شده و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده است. 

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و عربستان، اذعان داشت: ما همواره در سالهای گذشته اعلام کرده‌ایم که در راستای دوری از تنش، تقویت همکاری‌ها و بسط فضای گفت‌وگو آماده تعامل با کشور همسایه عربستان سعودی هستیم و هنوز هم بر همین موضع استواریم. 

وی خاطرنشان کرد: تقویت روابط ایران و عربستان بدون تردید به نفع منطقه است و می‌تواند در مسیر غلبه بر بسیاری از تنش‌ها و چالش‌های غیرضروری موثر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز