خبرگزاری کار ایران

گزارش «عرب ویکلی» از سفر ظریف به کشورهای عربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۹۱۳

عرب ویکلی در تحلیلی به سفر وزیر خارجه ایران به کشورهای عربی پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب ویکلی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به  دوحه ، بغداد و مسقط سفر کرده که روابط خوبی با تهران دارند. به نظر می‌رسد این سفرها مقدمه‌ای برای گفت‌وگو با عربستان است.

عمان در واسطه‌گری بین طرف‌های دارای دیدگاه‌های کاملاً  متفاوت تجربه خوبی دارد. علی رغم کمبود اطلاعات معتبر از منابع رسمی، تحلیلگران خاورمیانه تور منطقه‌ای ظریف را با تلاش‌هایی برای شروع گفتگوهای عربستان سعودی و ایران مرتبط دانسته‌اند.

رسانه‌ها پیش از این مدعی دیدار نمایندگان ایران و عربستان در بغداد؛ شدند این دیدار تایید و یا تکذیب نشد.

ایران قبلاً خواسته عربستان سعودی مبنی بر ورود ریاض و متحدان منطقه‌ای آن در هر گفتگوی بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران را رد کرده است اما این کشور مکرراً تمایل خود را برای انجام یک گفتگوی منطقه‌ای ابراز داشته است؛ به گفته ناظران، تهران می‌خواهد مطابق خواسته‌های خود مذاکره و به موضوعات اصلی مورد توجه کشورهای منطقه نپردازد.

تحلیلگران می‌گویند، چنین شرایطی شانس هرگونه گفتگوی واقعی را که زمینه ساز آشتی بین ایران و همسایگان آن است، محدود کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز