خبرگزاری کار ایران

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه آمریکایی واشنگتن:

چشم‌انداز بهبود روابط ایران و آمریکا روشن است/ واشنگتن زمینه ورود مجدد تهران به اقتصاد جهانی را مهیا کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۸۶

یک استاد روابط بین‌الملل گفت: علی‌رغم مشکلات موجود، چشم انداز احیای برجام روشن است.

شارون وینر، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه آمریکایی واشنگتن است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش در روابط ایران و آمریکا و آینده برجام پرداخت.

این استاد دانشگاه در ارزیابی جلسات نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: فکر می‌کنم چشم انداز احیای توافق هسته‌ای روشن است. قطعاً به نفع دولت بایدن است که ایران را در مسائل هسته‌ای درگیر کند و با ایران در مورد این مسائل توافق و برجام را احیا کند.  به نظر من برجام مناسب‌ترین توافق در راستای سیاست منع اشاعه هسته‌ای است.  

وی در ادامه بر عزم جدی دولت آمریکا برای احیای برجام تاکید کرد و گفت: دولت باید به وضوح درک کند که برای این که برجام احیا شود، ایالات متحده باید هر چه سریع‌تر اقدامات بیشتری برای لغو تحریم‌ها انجام داده و زمینه ورود مجدد تهران به اقتصاد جهانی را مهیا کند تا در این صورت اقدامات لازم برای احیای برجام و بازگشت ایران به تعهدات انجام شود.

شارون وینر هم‌چنین تاکید کرد: از آنجا که رئیس‌جمهور آمریکا به برجام متعهد است؛ من فکر می‌کنم که این باعث می شود چشم انداز احیای برجام روشن باشد. البته موانع زیادی پیش روی بایدن است. اعضای کنگره و حتی دموکرات‌ها با برجام و بهبود روابط با ایران مخالفند اما بایدن می خواهد در مقابل مخالفت‌ها بایستد.

وی همچنین به فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد و گفت: در ایران این صدای ضبط شده نشان داد موانع و مشکلات داخلی برای بهبود روابط میان ایران و آمریکا وجود دارد و همین موانع می‌تواند به راحتی با بهبود روابط و توافق میان این دو کشور مخالفت کند و در واقع در هر دو کشور موانعی برای احیای برجام وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز