خبرگزاری کار ایران

خدابخشی در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان دولت در کمیسیون تلفیق حضور دارند و می‌توانند نظر دهند/ در دوره‌های قبل هم اختیار برخی موارد در آخرین جلسات به هیات رئیسه تلفیق تفویض می‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۶۲۶

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این که عده‌ای بیایند اختیارات خودشان را به هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق واگذار کنند؛ بعد هم معترض شوند قابل قبول نیست.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اعتراض جمعی از نمایندگان مجلس به تغییرات در برخی از ارقام بودجه ۱۴۰۰ پس از تصویب، گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی هر ساله به نمایندگی از مجلس کار بررسی بودجه را انجام می‌دهد و مسئولیت تمامی تغییراتی که در ساختار  بودجه رخ می‌دهد با اعضای کمیسیون است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظاهراً  آن چیزی که در کمیسیون تلفیق مصوب شده و مجلس هم به آن رأی داده است مورد انتقادات برخی از همکاران و دوستان قرار گرفته، مبنی بر این برخی از ارقام تغییر کرده است.

وی ادامه داد: آن دوستانی که عضو کمیسیون تلفیق بودند و امروز معترض بعضی موارد هستند خودشان باید پاسخ دهند چرا در تمام جلسات حضور نداشتند و چرا اختیارات‌شان را به هیأت رئیسه کمیسیون تفویض کردند که امروز انتقاد می‌کنند.

نماینده مردم الیگودرز یادآور شد: جلسات آخر کمیسیون تلفیق معمولاً کارها سنگین است و همکاران برای این که در حوزه انتخابیه حضور پیدا کنند اختیارات‌شان را به هیأت رئیسه واگذار می‌کنند؛ در دوره قبل هم که من نماینده بودم چنین اتفاقی افتاد، امروز هم دوستانی اختیار خودشان را به هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق تفویض کردند و آن‌ها هم تصمیم‌گیری کردند؛ اتفاقا این عزیزان باید بدانند بر اساس اختیاراتی که داده‌اند امروز اتفاقی رخ داده است و باید در جلسات کمیسیون تا آخر شرکت، و نظرشان را اعمال می‌کردند.

وی ادامه داد: این دوستان در حال حاضر باید به صحن مجلس پاسخ دهند که چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است. قابل قبول نیست که اختیارات خودشان را واگذار کنند و بعد هم بیایند معترض شوند؛ این کار پسندیده‌ای نیست.

خدابخشی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است که این تغییرات بدون اطلاع با دولت بوده است،‌ آیا این امر امکان دارد یا خیر، گفت: بودجه هنگامی که به مجلس فرستاده می‌شود اختیارش دیگر با دولت نیست و در دست پارلمان است، دولت فقط می‌تواند نظر دهد. 

وی یادآور شد: اعضای دولت در کمیسیون تلفیق حضور دارند و می‌توانند نظر دهند اما حق رأی ندارند و این حق برای اعضای کمیسیون است.

 

این گفت‌وگو با آقای محمد خدابخشی، نماینده مردم شریف الیگودرز انجام شده که ابتدا به‌صورت اشتباه و کاملا سهوی به نام آقای عبدالرضا مصری، نماینده مردم شریف کرمانشاه منتشر شد. بدینوسیله ضمن اصلاح قصور صورت گرفته، از ایشان و همچنین آقای خدابخشی به عنوان مصاحبه شونده عذرخواهی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز