خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز؛

چه کسی پاسخگوی آثار مرگبار سفرهای نوروزی و عدم اعمال محدودیت در ایام کرونایی کشور است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۲۵۸

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز طی یادداشتی به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن یادداشت جلیل مالکی به شرح ذیل است:

آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کووید ۱۹ رو به افزایش است و به مرز پانصد نفر در روز رسیده است و هرروز تعداد زیادی از خانواده‌ها به ماتم عزیزانشان از پیر و جوان و کودک و میانسال می‌نشینند. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در اخبار سراسری خبر از افزایش مرگ و میرها می‌دهد و بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی شده است . 

بدون شک وضعیت سیاه و قرمز امروز کشور ثمره  رهاسازی سفرهای نوروزی و عادی سازی امور کشور در شرایط کرونایی اسفند و فروردین گذشته است. در حالیکه ویروس جهش یافته انگلیسی وارد کشور شده بود و استان‌های زیادی را درنوردیده بود ، متاسفانه مسئولان دستگاه‌مبارزه با کرونای کشور محدودیت‌ها را برداشته  و اجازه دادند تا شاهراه‌های زمینی و هوایی کشور مملو از مسافران نوروزی شود و بدینوسیله زمینه برای انتقال آسان ویروس جهش یافته و غیر جهش یافته به اقصا نقاط کشور فراهم شود و امروز کشور در شرایطی قرار گیرد که بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی گردد و هر روزه صدها نفر از  هموطنان عزیز جان خود را در نتیجه عدم مراقبت و بی‌تدبیری مسئولان مربوطه از دست بدهند.

بر همین مبنا چند سؤال قابل طرح است؛ سؤال اول این است که چرا مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا که آزمون‌های محدود وقابل کنترل در کشور را تحت عنوان پیشگیری از شیوع کرونا کرارا لغو نمودند، سفرهای بی‌حد و حصر نوروزی را آزاد گذاشتند و زمینه را برای انتقال گسترده ویروس کرونا به اقصی نقاط کشور فراهم نمودند؟

سؤال دوم اینکه در شرایطی که اوضاع و احوال اسفناک کرونایی امروز کشور قابل پیش بینی بود، چه کسی به جز متولیان امر سلامت مردم باید پاسخگوی تلفات جانی و خسارات مالی و معنوی وارده به کشور و مردم ناشی از آزاد سازی سفر های نوروزی و عدم اعمال محدودیت های کرونایی باشند؟

و سوال سوم اینکه چرا مراجع نظارتی و قضایی و مدعی العموم و به ویژه معاونت حقوق عامه دادستان، در مقابل قصور و  آثار ناشی از عدم مراقبت مسئولان مربوطه‌ای که بخش عمده تلفات جانی روزهای اخیر و ضرر و زیان های مادی و معنوی وارده به مردم و کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم ناشی از فعل و یا ترک فعل آنها است ، سکوت اختیار کرده اند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز