خبرگزاری کار ایران

تحلیل «واشنگتن پست» از خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۰۳۹

واشنگتن پست در تحلیلی به خرابکاری اسرائیل در تاسیسات هسته‌ای نطنز پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، برخلاف نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ایران از اتفاق نطنز برای متوقف کردن مذاکرات وین استفاده می‌کند اما این نشست‌ها در جریان است.

ایران در واکنش به این اتفاق، غنی‌سازی اورانیوم را تا ۶۰ درصد افزایش داد تا فشار بیشتری بر آمریکا برای لغو تحریم‌ها وارد کند.

 ایرانی‌ها معتقدند دولت بایدن نگران عدم احیای برجام است و می‌ترسد که برنامه هسته‌ای این کشور پیشرفت کند، جنگ تنها راه برای جلوگیری از پیشرفت برنامه ‌هسته‌ای ایران است یا اسرائیلی‌ها اقدام نظامی کنند و یا  آمریکایی‌ها باید برای مقابله با ایران دست به اقدام نظامی بزنند.

بنابراین آمریکا برای مقابله با ایران باید هم به دیپلماسی و هم به گزینه نظامی توجه کند از سوی دیگر حمله اسرائیل به نطنز سراسر اقدامی  منفی نیست چرا  که  برای دولت بایدن زمان می‌خرد تا برای رسیدن به توافق با ایران عجله نکند. هم‌چنین اگر ایرانی‌ها معتقد باشند  که آمریکا از مسئله مطلع  بوده و و برای جلوگیری از آن کاری  نکرده ، این پیام به آن ها ابلاغ می شود  که  ایالات متحده با ایران به هر طریقی مقابله خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز