خبرگزاری کار ایران

«ریسپانسیبل استیت کرافت» بررسی کرد؛

لزوم همراهی اسرائیل با سیاست «جو بایدن» در مورد ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۲۳۴

ریسپانسیبل استیت کرافت در تحلیلی به تنش‌های میان ایران و آمریکا و احیای برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از ریسپانسیبل استیت کرافت، خرابکاری در تاسیسات نطنز نه تنها نتوانسته است مذاکرات وین را از مسیر خارج کند بلکه در حقیقت دلیل دیگری برای حفظ دیپلماسی فراهم کرده است.

تنها دو روز پس از آنچه به نظر می‌رسید خرابکاری  اسرائیل در مورد امکانات غنی‌سازی نطنز ایران باشد، هیئت تحریریه واشنگتن پست اعلام کرد که "آقای بایدن باید بر استراتژی دیپلماتیک خود پافشاری کند - و امیدوار باشد که رژیم ایران تصمیم بگیرد بین اسرائیل و ایالات متحده تمایز قائل شود." این بیانیه به طور صریح برجسته شدن شکاف بین رئیس‌جمهور جو بایدن که می‌خواهد برنامه جامع اقدام مشترک  را احیا کند و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل که مصمم است مذاکرات غیرمستقیم ایالات متحده با ایران را که از وین آغاز شد را نابود کند، برجسته می‌کند. 

در حال حاضر مشخص شده که اگر نتانیاهو می‌خواست مذاکرات وین را زیر پا بگذارد، استراتژی او نتیجه معکوس داشته است. در واقع به نظر می‌رسد که احتمال گسترش درگیری نظامی بین اسرائیل و ایران نقش کمی در واداشتن مذاکره کنندگان ایرانی و آمریکایی برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم  نداشته است. تغییر محسوس هر چند متزلزل از فشار حداکثر به حداکثر دیپلماسی اکنون ممکن است. اکنون چالش مذاکره کنندگان آمریکایی و ایرانی این است که علی‌رغم تلاش نیروهای قدرتمند مخالف توافق برای جلوگیری از بازگشت به برجام، جلو بروند.

جو بایدن که تا حدی اعتبار خود را به عنوان یک رهبر بین‌المللی در تلاش برای نجات برجام به رهبری ایالات متحده افزایش داده است، در صورت شکست این تلاش چیزهای زیادی را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از چنین نتیجه‌ای، ضروری است که ایالات متحده و اسرائیل در رویکرد خود در قبال ایران، نقاط مشترکی پیدا کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز