خبرگزاری کار ایران

عمویی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی با عراقچی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۱۲۹

سخنگو ی کمیسیون امنیت ملی گفت: آقای عراقچی در سخنان خود تاکید کردند که هیچ مذاکره‌ای درباره روش گام به گام نداشته‌اند و گفتند که موضع ایران روشن است، لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی انجام می‌شود و بعد ما تعهدات خود را انجام‌ می‌دهیم.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در وین، گفت: علیرغم عدم برگزاری جلسات صحن علنی مجلس به دلیل شدت پیدا کردن پیک شیوع ویروس کرونا، کمیسیون امنیت مجلس به دلیل اهمیت تحولات مرتبط با مذاکرات وین با حضور ۳۲ نفر از نمایندگان جلسه فوق‌القاعده خود را تشکیل داد.

وی افزود: در این جلسه آقای عراقچی حضور پیدا کرده و جرئیاتی از مذاکرات را تشریح کردند. ایشان تصریح کردند که مسیر یک مسیر پرچالش است، البته مسیر حرکت روشن شده است، اما هنوز رسیدن به توافق روشن نیست.

عمویی در ادامه بیان داشت: آقای عراقچی در سخنان خود تاکید کردند که هیچ مذاکره‌ای درباره روش گام به گام نداشته‌اند و گفتند که موضع ایران روشن است، لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی انجام می‌شود و بعد ما تعهدات خود را انجام‌ می‌دهیم.

وی درخصوص سخنان عراقچی درباره سازوگار لغو تحریم‌ها، بیان داشت: ایشان گفتند که موضع ما مبنی بر اینکه آمریکا باید همه تحریم‌ها را بردارد، روشن است البته تحریم‌ها باید ریز و جزئی شود تا برداشتن آن‌ها آغاز شود. به عنوان مثال برخی تحریم‌ها از طریق قانون کنگره اعمال شده و برخی دستور اجرایی هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره جزئیات و نحوه مذاکرات، اظهار داشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با ۴+۱ مذاکره می‌کند و آن‌ها با طرف آمریکایی. همچنین جمهوری اسلامی تاکید دارد که تمامی تحریم‌ها اعم از تحریم‌های موضوعی و تحریم‌هایی که شامل اشخاص می‌شود باید برطرف شود. حتی به گفته آقای عراقچی طرف آمریکایی هم اذعان دارد که ایران باید از منافع رفع تحریم‌ها منتفع شود.

وی افزود: آقای عراقچی تصریح کردند که هنوز اختلاف‌نظرهای جدی میان طرفین مذاکره‌کننده در وین وجود دارد.

عمویی بیان داشت: در این جلسه ۲۴ نفر از نمایندگان به طرح نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های خود پرداختند و آقای عراقچی هم پاسخ‌ و توضیحات لازم را به نمایندگان ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز