خبرگزاری کار ایران

تلاش مشترک قوه قضاییه و وزارت خارجه برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان ایرانی در امارات

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۰۶۱

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در وبیناری که میان مسئولان معاونت بین‌الملل قوه قضائیه، وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در امارات برگزار شد، بر فراهم آوردن بستر لازم برای دسترسی سریع و آسان مردم از جمله شهروندان ایرانی در خارج کشور به حقوق خود تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، در پرتو اجرای مفاد سند تحول قضایی و تأکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم میدان‌داری دستگاه قضایی در استیفای حقوق مردم و منتظر نماندن برای دریافت شکایت و دادخواست، معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه در سال جاری رفع موانع دستیابی مردم به حقوق خود در ارتباط با خارج کشور را در دستورکار قرار داد.
در این چارچوب و به منظور بررسی عوامل بروز مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان ایرانی در امارات متحده عربی و با هدف رفع موانع برای استیفای حقوق مردم در ارتباط با شهروندان ایرانی که در امارات به سر می‌برند، نشستی به صورت وبینار میان مسئولان معاونت امور بین الملل قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در امارات برگزار شد.
در این نشست که علی باقری کنی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و سیدمحمد حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات نیز حضور داشتند، سرکنسول ایران در دبی، مسئول کنسولگری ایران در ابوظبی و مدیرکل همکاری‌های حقوقی و قضایی قوه قضاییه به بیان اشکال‌ها و کاستی‌ها در حوزه‌های مقررات و اجرا پرداختند.
در پایان این وبینار، ضمن آن که مقرر شد مسئولان ذیربط در دستگاه قضایی، وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های کشورمان در امارات ظرف یک هفته راه‌کارهای شتاب‌بخشی به انجام مطالبات حقوقی و قضایی شهروندان در ارتباط با امارات را ارائه دهند، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تأکید کرد دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند تا بستر لازم برای دسترسی سریع و آسان مردم از جمله شهروندان ایرانی در خارج کشور به حقوق خود را فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز