خبرگزاری کار ایران

کواکبیان:

اکنون شورا‌ها هیچ کاری جز انتخاب ندارند/ در لیست انتخاباتی شورای ششم ۱۰ تا ۱۲ نفر از شورای پنجم حضور دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۰۰۷

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: در لیست انتخاباتی شورای ششم ۱۰ یا ۱۲ نفر از شورای پنجم هستند که برای این دوره ثبت نام کرده اند

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیاندرباره فهرست جبهه اصلاحات برای انتخابات شورا‌های شهر افزود: یک طرح سرا (سازمان رای اصلاح طلبان) وجود دارد که خیلی‌ها نامزد شده‌اند، در آنجا یک نظرسنجی انجام و هر کسی که بیشترین مقبولیت عمومی و رای قوی تری داشته باشد، انتخاب می‌شود. حتماً سوابق فرد نیز ارزیابی و مصاحبه‌های با او با انجام خواهد شد.

وی گفت: به هر حال ۲۱ نفر به صورت نهایی در فهرست قرار خواهند گرفت که ۱۰ یا ۱۲ نفر از شورای پنجم هستند که برای شورای ششم ثبت نام کرده اند. اما هنوز هیچ تصمیمی درباره شورا‌ها صورت نگرفته است

کواکبیان درباره آخرین گمانه زنی‌ها در انتخابات شورای شهر تهران و کشور افزود: در کلانشهر‌ها بیشتر از شهر‌های کوچک و روستا‌ها فعال هستیم. بحث هیئت‌های اجرایی وجود دارد که بعضاً افرادی را گفته اند می‌خواهند ردصلاحیت کنند، طبق آماری که گرفته اند ۹۰% ثبت نام شدگان تایید شده اند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هیئت‌های نظارت استانی عدالت انصاف و حق را رعایت کنند گفت: حق الناس وجود دارد، اینکه ما کسی را سلیقه‌ای رد صلاحیت کنیم روز قیامت باید جوابگو باشیم.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و در انتخابات شورا‌ها منتخبان مجلس باید تایید صلاحیت کنند؛ بالاخره آن‌ها باید بین خود و خدای خود قضاوت کنند که آیا همین طور کسی را رد می‌کنند یا واقعاً مشکلات جدی برای جامعه دارد. باید بحث‌های اخلاقی، مالی، رانت خواری و مشکلات این چنینی در نظر گرفته شود.

کواکبیان درباره شعار انتخاباتی جبهه اصلاحات در انتخابات شورا‌های شهر گفت: شاید کار جدی در جبهه اصلاحات نشده است. ولی برنامه ریزی برای مدیریت مطلوب شهر‌ها از قبل وجود داشته است.

دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: معتقدیم که شورا‌ها بسیار مهم هستند، نه اینکه فقط در قانون اساسی به آن‌ها توجه شده است، بلکه حضرت امام (ره) و نظام به شورا‌ها توجه دارند، بخشی از شورا‌ها هم به عنوان پارلمان‌های محلی در مقابل پارلمان ملی محسوب می‌شوند.
وی در ادامه گفت: معتقدم که قدرت شورا‌ها کم است، در بسیاری از کشور‌ها شورا‌ها در مسائل بهداشتی، آموزش و پرورش قدرت دارند و حتی به خاطر همین قدرتی که دارند انتخاب شهردار به صورت مستقیم توسط مردم صورت می‌گیرد.
کواکبیان تصریح کرد: اکنون شورا‌ها هیچ کاری ندارند و فقط شهردار انتخاب می‌کنند، اگر شورا‌ها قدرت جدی داشته باشد می‌توان آن مسائل را هم برای آن‌ها مطرح کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره کاندیدا‌های پنهان در جبهه اصلاحات افزود: صدا و سیما علم غیب دارد؟ ما که در جبهه اصلاحات هستیم، پنهان و ظاهر ما همین کسانی هستند که در گمانه زنی‌ها مطرح شده است. اگر نامزد‌هایی هم باشند، مردم هستند که باید این نامزد‌ها را قبول کنند، بهتر است که از قبل آن‌ها را بشناسند. چه کسی هست که ما نمی‌شناسیم؟

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز