خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی:

امروز در وین قدرتمندانه تر از قبل مذاکره می‌کنیم/ اگر آمریکایی‌ها در چارچوب صداقت حرکت کنند، در زمان کوتاهی به نتیجه می‌رسیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۰۴۷

رئیس جمهور مقاوت ملت در مقابل جنگ اقتصادی دشمن را از صحنه‌های کم نظیر تاریخ کشور دانست و گفت: بالاترین افتخاری که در دولت دوازدهم بدست آمده این است که توانستیم با مقاومت و ایستادگی ملت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در مقابل فشار حداکثری جهانی در طول سه سال و نیم گذشته ایستادگی کنیم و این دوره سخت را با عزت پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار جمعی از فعالان سیاسی با تاکید بر اینکه با مقاومت و ایستادگی ملت، امروز جنگ اقتصادی دشمن و فشار حداکثری شکست خورده است و خود آمریکایی ها و همه دنیا به این شکست اعتراف می کنند، افزود: امروز در مذاکرات وین قدرتمندتر از گذشته مذاکره می کنیم.

 روحانی با بیان اینکه معنای حضور قدرتمند امروز ایران در مذاکرات وین شکست قطعی فشار حداکثری دشمنان است، اظهار داشت: مذاکرات حدود ۶۰، ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و اگر آمریکایی ها در چارچوب صداقت حرکت کنند در زمان کوتاهی به نتیجه خواهیم رسید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مذاکرات عجله نداریم اما از فرصت حداکثر استفاده را خواهیم کرد، اظهار داشت: چارچوب تعیین شده از طرف مقام معظم رهبری درمورد مذاکرات را کاملا حفظ کرده ایم و در همان چارچوب حرکت می کنیم.

 روحانی با تاکید بر اینکه با مقاومت و ایستادگی ملت امروز از پیک مشکلات عبور کرده ایم، گفت: هرگونه سخن و حرکتی که به دروغ و تحریف گفته شود و مردم را مایوس و بی نشاط کند، یک خیانت بزرگ است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: تلاش خواهیم کرد کرونا مانع از حضور مردم در انتخابات نشود و همه تهمیدات لازم در این زمینه در نظر گرفته خواهد شد.

 روحانی با ابراز امیدواری به اینکه همه احزاب و گروه ها باید بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند و شاهد تنوع سلایق در میان نامزدها باشیم ، تصریح کرد: دولت از هر تلاشی فروگذار نخواهد کرد تا انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری برگزار شودکه در اینصورت انتخابات موجب تقویت و استواری بیشتر نظام و تقویت نقش ما در منطقه خواهد شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه هنوز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در ایام انتخابات می‌شنویم که عده زیادی به دنبال انتخاب بین بد و بدتر هستند، گفت: باید به جایی برسیم که دنبال انتخاب بین خوب و بهتر باشیم. برای این مهم باید به جایی برسیم که نامزدهای انتخابات از طرف احزاب معرفی شوند و نماینده حزب باشند و مردم نیز بین استراتژی و برنامه‌ها دست به انتخاب بزنند.

 روحانی افزود: در این زمینه قانون اساسی ما باید تفسیر شود. قانون اساسی در اصل ۱۳۴ به صراحت می‌گوید که برنامه و خط مشی با رئیس جمهور است و مردم هم بر همین مبنا می‌آیند و رئیس جمهور انتخاب می‌کنند. مجلس شورای اسلامی نیز در زمان بررسی صلاحیت وزرای کابینه هم برنامه‌ها را بررسی می‌کند و هم افراد را؛ باید این ابهامات برطرف شود. مردم به برنامه‌های رئیس جمهور رای می‌دهند، مجلس نیز برنامه‌های هیات دولت را بررسی می‌کند و آن وقت دوباره برنامه ۵ ساله نوشته می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظر بنده درباره قانون اساسی روشن است، اظهار داشت: باید قانون اساسی تفسیر شود تا مشخص شود مردم پای صندوق آرا به چه چیز رای می‌دهند؛ به فرد، به برنامه، یا به حزب؟

 روحانی پایه اساسی حل مشکلات کشور را اعتدال و تعادل دانست و تصریح کرد: باید ببینیم مشکلات کشور در داخل و خارج آیا با تعادل و اعتدال حل می‌شوند یا با افراطی‌گری؟ آیا مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی با تعامل سازنده حل و فصل می‌شوند یا رویکردهای دیگر؟ دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر مبنای تشخیص همین نکته که مشکلات کشور از مسیر تعادل و اعتدال در داخل و تعامل سازنده با جهان رفع خواهند شد، عمل کرد.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود به دستاوردهای دولت در عرصه اقتصادی با عمل به مشی اعتدالی اشاره و خاطرنشان کرد: رسیدن به نرخ تورم تک رقمی پایدار به مدت بیش از ۲ سال، برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز رسیدن به نرخ رشد دو رقمی به عنوان بالاترین نرخ رشد در جهان در سال ۹۵، دستاوردهایی بود که این دولت با تکیه بر مشی اعتدال در داخل و تعامل سازنده در جهان به آنها رسید.

 روحانی گفت: دولت تدبیر و امید با تکیه بر این مشی دستاورهای بزرگی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، دفاعی، سیاسی و بین‌المللی به دست آورد که برجام یکی از بزرگترین این دستاوردهاست و امروز پس از همه اتفاقاتی که پیرامون آن رخ داده، هنوز بهترین چارچوب برای حل و فصل مسائل در عرصه بین‌المللی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات ناشی از تحریم در مسیر مقابله با شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: درباره برخی از مشکلاتی که تحریم برای کشور پیش آورد تا چندی قبل نمی‌شد سخن گفت چرا که دشمن از آنها سوءاستفاده می‌کرد، اما امروز کسی که ادعا می‌کرد می‌خواهد ایران را به زانو درآورد، به شکست این تلاش‌ها اذعان دارد و مردم باید بدانند که تحریم حتی در مسیر تامین دارو و تجهیزات پزشکی چه مشکلاتی برای کشور ایجاد کرد.

 روحانی اظهار داشت: حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز به اندازه دوران جنگ اقتصادی، تحت فشار قرار نگرفته بودیم، اما امروز به مدد مقاومت مثال‌زدنی ملت و تحت رهبری و هدایت‌های مقام معظم رهبری از پیک مشکلات عبور کرده‌ایم.

در این دیدار یحیی آل‌اسحاق به نمایندگی از حزب موتلفه اسلامی، سید حسین مرعشی به نمایندگی از حزب کارگزاران سازندگی، آذر منصوری به نمایندگی از حزب اتحاد ملت، محمد عطریانفر به نمایندگی از حزب کارگزاران سازندگی، زهرا ساعی به نمایندگی از حزب اعتدال و توسعه، محمدرضا جلایی‌پور به نمایندگی از حزب اتحاد ملت و بهزاد نبوی به نمایندگی از حزب توسعه ملی به بیان دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند. همچنین جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور نیز توضیحاتی درباره روند اجرایی انتخابات چهارگانه ۲۸ خرداد ارائه داد.

سخنرانان در سخنان خود به ارزیابی نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا، رسیدگی و بهبود وضعیت معیشت مردم، ضرورت ایجاد ثبات در بازار کالا و ارائه خدمات مورد نیاز عموم مردم، لزوم تلاش برای افزایش هر چه بیشتر مشارکت در انتخابات و برگزاری انتخاباتی پرشور، آزاد و رقابتی پرداختند و تاکید کردند که اگر چه حصول برجام یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید بود، اما دستاورد بزرگ‌تر دولت حفظ این دستاورد مهم و بزرگ در کشاکش رخدادها و تلاش‌ها برای آسیب زدن به آن بود.

همچنین تلاش برای به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام در فرصت باقیمانده از دوره فعالیت دولت تدبیر و امید و تلاش برای دفاع و حفظ از این دستاورد مهم از دیگر نکات مورد اشاره سخنرانان این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز