خبرگزاری کار ایران

خضریان به ایلنا خبر داد؛

جزئیات جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ درباره افزایش حقوق سربازان در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۰۴۱

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از افزایش حقوق سربازان خبر داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد افزایش حقوق سربازان گفت: سال گذشته با استناد به ماده ۴۹ و ۵۰ ⁧ قانون ⁩خدمت وظیفه عمومی در خصوص ⁧ حقوق سربازان ⁩ وظیفه مشخص شد تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می شد، از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که مسئول تامین این بودجه است، با طرح سوالی موضوع پیگیری شد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده در کشور، که مشکلات معیشتی فراوانی را برای عموم جامعه خصوصا اقشار ضعیف فراهم کرده است و سربازان در حال خدمت نیز عموما از قشر ضعیف جامعه محسوب می شوند. از رسالت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کشور است و ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، دولت را بر پرداخت ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متاهل ملزم نموده است که تأمین بودجه مورد نیاز به عهده وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و باید در اختیار نیروهای مسلح قرار می گرفت.

وی افزود: امروز با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد رشد افزایش حقوق سربازان هستیم، براساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

خضریان تاکید کرد: سربازی باید از سرباز یک عاشق به وطن بسازد، یعنی یک مدافع امنیت و اقتدار ملی، ایثارگر و فداکار، وظیفه شناس و وطن پرست تا بتواند با دل و جان پایبند نظام و اهداف انقلاب باشد این امر مستلزم  حمایت های مادی و معنوی از سربازان است، امیدوارم علاوه بر افزایش حقوق شاهد تحولات جدی تری در حوزه سربازی باشیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قدردان همراهی و اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای محقق شدن حق قانونی سربازان هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز