خبرگزاری کار ایران

عمویی به ایلنا خبر داد؛

بررسی ماجرای خرابکاری در سایت هسته‌ای نطنز در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۰۳۹

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه فوق‌العاده امروز با رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر امروز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با موضوع بررسی خرابکاری در سایت هسته‌ای نطنز برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در این جلسه آقای ابراهیم عزیزی، ریاست هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی به سایت نطنز پس از حادثه ۲۲ فروردین ماه، گزارش بازدید هیات از سایت نطنز و پیشنهادهای این هیات برای اصلاح شرایط را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود:دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم در این جلسه توضیحاتی درباره آسیب وارد شده به کابل های انتقال برق سایت نطنز در اثر خرابکاری توسط "رضا کریمی" ارایه کرد. 

عمویی گفت: دکتر صالحی گفتند کابلهایی که در این حادثه دچار اختلال شده بود، به سرعت تعویض شده و در حال حاضر برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده است. 

وی ادامه داد: رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد که به دلیل تدابیر صورت گرفته، غنی سازی در نطنز، هیچ وقت حتی در زمان قطع کابل اصلی برق، متوقف نشده و هم اکنون هم چندین زنجیره سانتریفیوژ در محلی که برق آن دچار آسیب شده بود، مجددا فعال شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی  خاطر نشان کرد:صالحی با تاکید بر اینکه هدف دشمن که توقف غنی سازی در ایران بود که محقق نشد، تاکید کرد که با اتکا به قانون مجلس ما به سرعت، غنی سازی ۶۰ درصد را برای تامین نیازهای داخلی آغاز کردیم و به دشمنان توانمندی بومی کشور را نشان دادیم. 

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارایه شده در این جلسه، دشمنان کشورمان از جمله رژیم صهونیستی تلاش های مکرری برای خرابکاری صنعتی در برنامه هسته ای ایران داشته اند، که موارد متعددی از آنها با تلاش نیروهای فنی و امنیتی سازمان کشف و خنثی شده است. 

عمویی در افزود: ادامه این جلسه، نمایندگان عضو کمیسیون با طرح نظرات خود بر تقویت تدابیر پیشگیرانه حفاظتی در مراکز حساس وابسته به سازمان انرژی اتمی تاکید کردند و خواستار تمرکز در امنیت و حفاظت در سازمان انرژی اتمی شدند. اعضای کمیسیون همچنین از اقدام به موقع دانشمندان هسته ای کشور در غنی سازی ۶۰ درصد در سایت نطنز تقدیر کردند.

وی در پایان گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد که با توجه تحولات جاری در موضوعات سیاست خارجی، علیرغم محدودیت های بهداشتی در مجلس، کمیسیون امنیت ملی در هفته های آینده بنا به اقتضا جلسات فوق العاده برگزار کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز