خبرگزاری کار ایران

به همت سازمان جوانان حقوق بشر صورت گرفت؛

پویش کمک به زندانیان ایرانی نیازمند در خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۷۶۹

سازمان جوانان حقوق بشر به مناسبت ماه مبارک رمضان، پویش کمک به زندانیان ایرانی نیازمند در خارج از کشور را با شعار «شان ایرانی زندانی شدن نیست »، برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، امین انصاری در نشست خبری طی درخواستی از هموطنان ایرانی در اقصی نقاط جهان گفت: هموطن آیا اطلاع دارید که برخی از ایرانیان به جهت عدم اطلاع از قوانین ورود و اقامت غیرمجاز سایر کشورها و همچنین به جهت مخدر دانستن بسیاری از اقلام دارویی همانند : استامینوفن کدئین، شربت اکسپکتورانت، داروهای آرامش بخش دیاز پام، اکساز پام و...در این کشورها، بیگناه بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم می شوند.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت: آیا می دانید برخی از ایرانیان نیز با به همراه داشتن چند گرم مواد مخدر برای مصارف شخصی متهم به نقل و انتقال و ورود مواد مخدر شده و به مجازات های سنگین محکوم می گردند.

انصاری افزود: درد آور آنست که در بسیاری از زندان های خارج از کشور برخلاف زندان های ایران، کلیه هزینه های ضروری از جمله تهیه وسایل شخصی ( لوازم بهداشتی و دارویی و درمان ) و حتی رفع نیازهای خورد و خوراک شخصی برعهده زندانیان می باشد. آنها غالبا مکلف به پرداخت هزینه آب، برق و تلفن در زندان می باشند.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت: بی بضاعت بودن زندانیان و افزایش قیمت دلار فشار سنگینی به زندانیان و خانواده های آنان وارد می آورد. لزوم پرداخت حق الوکاله های سنگین به قیمت ارزی برای دفاع از پرونده زندانیان در مراجع قضائی کشور مقابل و همچنین محکومیت به پرداخت جریمه های نقدی نیز یکی دیگر از مشکلات ایرانیان زندانی در خارج از کشور می باشد.

انصاری ادامه داد: آیا شنیده اید که دستگاه قضائی زندانیان ایرانی را به کشورشان منتقل می کند. اما طبق قوانین حقوق بین الملل باید هر بار مراجع ذیصلاح دو کشور برای انتقال زندانیان ایرانی از خارج از کشور به وطن توافق نمایند. پرونده های محکومان باید روند حقوقی و سیاسی بسیار طولانی را برای انتقال طی نمایند. گاهی بهانه جویی های کشور مقابل، انتقال زندانیان ایرانی را سالها با تاخیر مواجه می کند و در نتیجه این انتظار، مستلزم تحمل درد و رنجی طولانی است.

وی افزود: متاسفانه آمار بالای بازداشت شدگان و زندانیان ایرانی در خارج از کشور ما را بر آن داشت تا دست یاری به سوی شما دراز کنیم و از همه مردم عزیز تقاضا داریم در صورت تمایل کمک های نقدی خود را به شماره بانکی ذیل واریز کنید.

شماره حساب: ۱۵۰۳۴۳۸۹۲۱

شماره کارت: ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۸۰۱۹۷۵۰

شماره شبا: IR۶۸۰۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۵۰۳۴۳۸۹۲۱

بانک تجارت به نام سازمان جوانان حقوق بشر

در صورت نیاز شماره مجازی ذیل در شبکه های اجتماعی واتس اپ و ایتا پاسخگوی سوالات شماست.

تلفن: ۹۸۹۹۰۲۰۲۹۵۳۳+

پیج اینستاگرام سازمان: hoghogh.bashar

سایت سازمان: /http://www.humanrights-youth.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز