خبرگزاری کار ایران

دلخوش در تذکر شفاهی:

مرکز پژوهش‌ها باید در کنار مجلس باشد؛ نه نیاوران و بالای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۷۴۲

یک نماینده مجلس درباره محل قرارگیری مرکز پژوهش های مجلس در مقابل پارک نیاوران هم گفت: جای آقایان در بالای شهراست، بنابراین ما چگونه باید به آنها دسترسی داشته باشیم. این مرکز باید در کنار مجلس در بهارستان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدکاظم دلخوش اباتری در  جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی  طی تذکری بعد از پایان گزارش عملکرد مرکز پژوهش ها توسط علیرضا زاکانی رئیس این مرکز، خطاب به رئیس مجلس گفت: رئیس مرکز پژوهش ها طی گزارش خود اعلام کرد؛ می خواهیم به شما اطلاع بدهیم و می دهیم، اما طی یکسال گذشته تا کنون ما هیچگونه اطلاعاتی از این مرکز دریافت نکرده ایم.  

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم افزود: هیات رئیسه مجلس باید مدت زمان تذکر توسط نمایندگان در صحن علنی مجلس را از ۳ دقیقه به ۵ دقیقه افزایش دهد.

وی تاکید کرد: دستگاه هایی که بازوی نظارتی مجلس هستند، باید به درستی از این بازو برای مجلس استفاده کنند، در صورتی که روابط عمومی دیوان محاسبات امروز علیه مجلس مطالبی نوشته و یا اینکه مرکز پژوهش های مجلس نیز تاکنون تنها اطلاعات سوخته را در اختیار نمایندگان قرار داده است.

دلخوش ادامه داد:من به عنوان یک نماینده بیشترین مراجعات را به مرکز پژوهش های مجلس داشته ام، اما هر چه که به آنجا ارائه کرده ام، تنها روی زمین باقی مانده است. بسیاری از احکام و جداول بودجه سال ۱۴۰۰ بعد از تصویب در مجلس توسط نمایندگان تغییر پیدا کرده که مرکز پژوهش ها باید به این موضوع رسیدگی کند.

وی با اشاره به تغییر نیروهای کارشناس در مرکز پژوهش های مجلس اظهار کرد: این مرکز باید قبل از هرگونه تغییر از هیات امنا و رئیس مجلس اجازه لازم را اخذ کند. بنده می خواهم به عنوان یک نماینده از کار کارشناسی مرکز استفاده کنم، اما اکنون با وجود تغییرات هیچکدام از کارشناسان را نمی شناسم و حتی معاونت اقتصادی این مرکز هم که قبلا به ما معرفی شده بود نیز تغییر یافته و به نوعی حذف نخبگان در مرکز پژوهش ها انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: زاکانی در سخنان خود اعلام کرد که برای افکارسنجی یک تشکیلاتی را تاسیس کرده در صورتی که نیازی به چنین تاسیساتی وجود ندارد و با توجه به گسترش تشکیلات مرکز پژوهش ها، باید رئیس این مرکز پاسخگوی این تغییرات باشد، زیرا ما طی یک سال گذشته هیچ مطلبی را از این آقایان ندیدیم.

دلخوش همچنین درباره محل قرارگیری مرکز پژوهش های مجلس در مقابل پارک نیاوران هم گفت: جای آقایان در بالای شهراست، بنابراین ما چگونه باید به آنها دسترسی داشته باشیم. این مرکز باید در کنار مجلس در بهارستان قرار گیرد تا نمایندگان به خوبی از نظرات کارشناسی آنها استفاده کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: براساس ماده ۱۰۸ آیین نامه داخلی مجلس، مدت زمان ارائه تذکر توسط نمایندگان در صحن علنی ۳ دقیقه است.

وی ادامه داد: رئیس مرکز پژوهش ها در توضیحات خود ادعایی مبنی بر اینکه تمامی کارها به درستی انجام شده را ندارد و اشاره کرد که ضعف ها و اشکالاتی وجود دارد که در حال تلاش هستند تا این مشکلات را مرتفع کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیات رئیسه مجلس به عنوان هیات امنای مرکز پژوهش ها محسوب شده و باید براساس اساسنامه هرگونه تغییری به تصویب این هیات برسد که پیشنهادات از مرکز پژوهش ها به این هیات ارسال شده است.

قالیباف درخصوص موضوع محل قرارگیری ساختمان مرکز پژوهش ها هم اظهار کرد: آقای زاکانی شخصاً بیش از ۴ بار برای انتقال ساختمان مرکز پژوهش ها مراجعه و پیگیری های لازم را انجام داده، زیرا آنها خودشان نیز اذیت می شوند. امسال اعتبارات لازم برای تکمیل ساختمان های کنار مجلس در نظر گرفته شده که امیدواریم با تکمیل آنها مرکز پژوهش ها به بهارستان منتقل شود.

وی ادامه داد:درباره موضوع تغییر احکام و جداول بودجه بعد از تصویب در مجلس نیز بیان کرد: برخی دوستان نامه ای در این مورد به من نوشتند و دیشب با آنها نیز صحبت کردم، بنابراین جلسه ای را برای رسیدگی به این مورد شخصاً برگزار خواهم کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز