خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سایت‌های دارای مجوز از وزارت ارشاد را نمی‌توان به استناد عدم اخذ مجوز از صدا و سیما پلمب کرد/ قائل شدن چنین اختیاری برای صداوسیما، توسعه ناموجه قانون در جهت نقض آزادی بیان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۹۶۸

یک حقوقدان گفت: زمانی که یک سایت تصویری در اینترنت از وزارت ارشاد مجوز دارد، نمی‌توان به استناد اینکه از صدا و سیما مجوز ندارد از فعالیت آن جلوگیری کرد.

کامبیز نوروزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص قانون مطبوعات و دریافت مجوز فعالیت رسانه‌ها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: به طور کلی هر نوع رسانه ویژگی‌های منحصر به فرد خاص خود را دارد؛ سینما، رادیو و صدا و تصویری که از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود با یکدیگر متفاوت است. بعضی مشابهت‌های ظاهری موجب نمی‌شود که ما یک رسانه را تابع یک رسانه دیگر کنیم. 

این حقوقدان ضمن اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی، افزود: اصل ۴۴ قانون اساسی به دولتی بودن رادیو و تلویزیون پرداخته است که رادیو و تلویزیون دو رسانه خاص هستند و هر یک خصوصیات خاص خود را دارند. اینکه از طریق اینترنت می‌توان صدا و تصویر منتشر کرد، دلیل نمی‌شود که ما صدا و تصویر اینترنتی را مشمول مقررات رادیو و تلویزیون بدانیم؛ چنین تفسیری از پایه مخدوش و مردود است.

نوروزی بیان کرد: همچنین ما در حقوق اساسی اصلی به نام آزادی بیان داریم بنابراین نمی‌توانیم تفسیری خلاف اصل قانون داشته باشیم. 

وی ادامه داد: چگونه می‌توان از اصل ۴۴ چنین چیزی را استنباط کرد که رسانه‌های صوتی یا تصویری اینترنتی ملزم باشند که از صدا و سیما مجوز بگیرند.

این حقوقدان تأکید کرد: به نظر من قائل شدن چنین اختیاری برای صدا و سیما، توسعه ناموجه قانون در جهت نقض آزادی بیان است.

نوروزی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که یک سایت تصویری در اینترنت از وزارت ارشاد مجوز دارد، نمی‌توان به استناد اینکه از صدا و سیما مجوز ندارد از فعالیت آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز