خبرگزاری کار ایران

نظری در گفت‌وگو با ایلنا:

خمینی جوان می‌تواند در سطوح بالای تصمیم‌گیری اصلاحات نقش‌آفرینی کند/ جریانی افراطی همگام با براندازان بدنبال انتخابات غیررقابتی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۷۷۲

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به جزئیات دیدار با سید حسن خمینی اشاره کرد و گفت: سیدحسن خمینی با جمیع شرایطی که داراست می‌تواند در سطوح بالای تصمیم‌گیری جریان اصلاحات نقش‌آفرینی کند.

حجت نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح جزئیات  دیدار دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با سیدحسن خمینی، اظهار کرد: تعدادی از اعضای حزب اعتماد ملی روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۵ فروردین ماه) پس از خبری شدن موضوع انصراف ایشان از شرکت انتخابات در ریاست جمهوری خدمتشان رسیدیم تا هم در مورد شرایط کشور و هم در مورد دلیل انصراف گفت‌وگو کنیم و این پیام را به ایشان برسانیم که با وجود اینکه از ادامه این راه منصرف شدند اما حزب اعتماد ملی در این تصمیم با ایشان همراه است و اگر تصمیم به حضور در صحنه انتخابات هم می‌گرفتند این همراهی وجود داشت.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: اطمینان داریم آقای خمینی به واسطه گفت‌وگوهایی که این مدت پیرامون شخصیت ایشان صورت گرفته و همچنین نوع مواجهه با سیاست، حتماً در سپهر سیاسی ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و از این پس نیز این جایگاهی ویژه‌تر خواهند داشت. خمینی جوان با توجه به انرژی و انگیزه جوانی، به‌روز بودن و ذکاوتی که دارند این امکان را دارند که در قامت یک سیاستمدار حرفه‌ای در کشور نقش‌آفرینی کنند.

وی بیان کرد: من معتقدم با توجه به مجموعه شرایطی که ایران با آن مواجه است؛ چه بر اساس اراده رهبر انقلاب مبنی بر جوان‌تر شدن مدیران در کشور، همچنین رخدادهایی که در درون جبهه اصلاحات رقم خورده و اراده‌ای که مبنی بر جوان شدن کنشگران سیاسی وجود دارد، ما نیز باید در درون جریان اصلاحات دست به جوانگرایی بزنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: این امکان وجود دارد که سید حسن خمینی با جمیع شرایطی که داراست، بتواند در سطوح بالای تصمیم‌گیری جریان اصلاحات نقش‌آفرینی کند.

وی گفت: ما مجموعاً در این دیدار در مورد شرایط جامعه صحبت کردیم و هر یک از حضار نکاتی را در خصوص مشکلات کنونی جامعه مطرح کردند که البته آقای خمینی از شرایط جامعه به خوبی آگاه بودند. طبیعتاً اگر بتوان شرایطی را مهیا کرد که هم جامعه بیشتر از افکار ایشان آگاه شود و هم خود ایشان امکان بروز بیشتر عقاید خود را داشته باشد، حتما اثر و خیر بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

نظری در خصوص فضای کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در دوره‌های پیشین، حدوداً ۵ ماه مانده به انتخابات آرایش‌های انتخاباتی را می‌دانستیم اما در این دوره ما همچنان نمی‌دانیم که در جریان اصلاحات چه کسانی کاندیدا خواهند شد. البته دلایل اینکه در جریان اصلاحات کاندیداها معرفی نشدند با جریان اصولگرا کاملاً متفاوت است. هر کاندیدایی به جریان اصولگرا منتسب باشد به راحتی می‌تواند از موانع موجود و گلوگاه‌های خاص نظارتی عبور کند، اما در اردوگاه اصلاحات اوضاع متفاوت است. بنابراین علت عدم معرفی و تعیین کاندیداهای آنها با جریان اصلاح‌طلبی یکی نیست؛ در جریان اصولگرا دعوا بر سر خواسته‌های حزبی یا گروهی است و بسیاری در حال تلاش هستند که منافع جریانی، گروهی یا شخصی خود را دنبال کنند اما در اردوگاه اصلاح‌طلبی، موضوع متفاوت است و اولین پرسشی که مطرح می‌شود، این است که چه شخصی می‌تواند از سد مستحکم نظارت استصوابی عبور کند.

وی ادامه داد: اگر نحوه بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به صورتی دیگر بود، جریان اصلاحات تاکنون کاندیداهای اصلی خود را معرفی کرده بود. از سوی دیگر متاسفانه فضای جامعه نیز به واسطه اتفاقات مختلف، هنوز آماده پذیرش فضای انتخابات نیست. یکی از دلایل سردی فضای انتخابات عملکرد نادرست و ناکافی مدیران و کارگزاران مختلف در دولت و سایر قوا بوده و گاهی متاسفانه در سطوح مختلف شاهد بودیم که برخی از مدیران نه تنها عملکرد درستی نداشتند، بلکه درگیر فسادهایی بودند که همه این موضوعات جامعه را برای حضور پای صندوق‌های رأی سرد و ناامید می‌کند.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: البته جریانی افراطی در درون کشور همگام و همکلام با براندازان گام برمی‌دارد تا انتخابات آتی، انتخاباتی غیررقابتی و کم‌فروغ باشد تا بتواند مطلوب خود را از دل انتخابات ۱۴۰۰ خارج کند. متاسفانه این نگاه می‌تواند ضررهای زیادی را برای کشور به دنبال داشته باشد که امیدوارم عقلای قوم و بزرگانی که می‌توانند در این حوزه ورود کنند، به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که این نگاه‌های افراطی گسترش پیدا نکند و به هر نحوی که ممکن است، همه مردم را بیشتر ترغیب کنیم تا پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و از این امکان مدنی که صرفا از طریق صندوق رأی دنبال می‌شود، سرنوشت خود را تعیین کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: در انتخابات اخیر مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشدند و این موضوع موجب شد مجلس با ترکیبی کاملا متفاوت از قبل و یکدست تشکیل شود. همه می‌بینیم که این روزها انتقادات زیادی به تصمیمات این مجلس وارد شود؛ بنابراین هیچ تردیدی نیست که چه انتخابات پرشور باشد و چه سرد و کم‌فروغ باشد، در نهایت هم رئیس جمهور انتخاب خواهد شد و هم برندگان دیگر کرسی‌های انتخابی تعیین خواهند شد.

نظری در پایان خاطر نشان کرد: اگر مردم پای صندوق‌های رأی حضور پیدا نکنند، نگاه‌ها و عقایدی بر سرنوشت آنها مسلط خواهد شد که احتمالاً در عمل، کاملاً متفاوت از متن جامعه تصمیم‌گیری و اجرا خواهند کرد. امیدوارم شورای نگهبان و سایر نهادهای نظارتی به جای برخورد حذفی، با انصاف و عدالت برای بررسی صلاحیت‌ها اقدام کند تا همه مردم بتوانند پای صندوق‌های رأی کاندیداهایی همسو با عقاید و سلایق خود داشته باشند و آنها را به عنوان نماینده‌ خود انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز