خبرگزاری کار ایران

دیادار سیاری:

بقا و استمرار نیروهای مسلح مستلزم کسب مجموعه‌ای از علوم، مهارت‌های فنی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۱۳۶

- معاون هماهنک کننده ارتش با تاکید بر این که تعلیم و تعلم در ارتش بر مبنای اصول ارزش های اسلامی است، گفت: بقا و استمرار نیروهای مسلح مستلزم کسب علوم، مهارت‌های فنی و تخصصی و انتقال صحیح و به موقع آن‌ها به کارکنان است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار سیاری در آیین رونمایی از دستاوردهای آموزشی و افتتاح کتابخانه تخصصی و مرجع آئین نامه ها و متون آموزشی ارتش ضمن گرامیداشت روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تقدیر از تلاش‌های اثربخش فرماندهان، مسئولان، کارکنان و کادر فعال در حوزه تربیت و آموزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروزه آموزش در سازمان‌ها ابزاری کارآمد در رشد و پرورش منابع انسانی، تعدیل و هدایت رفتارها و ارتقای کارایی و اثربخشی سازمان‌ها است و همه سازمان ها کم و بیش و به اشکال مختلف، به آن اهتمام می‌ورزند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تعلم در ارتش بر مبنای اصول و ارزش‌های اسلامی، به عنوان سرمایه ای والا و مایه کمال و تعالی انسان‌های مستعد مورد توجه است، افزود: آموزش همواره نقش مهم و تعیین کننده‌ای در جنگ ها داشته، دارد و همچنان خواهد داشت لذا بقا و استمرار نیروهای مسلح نیز مستلزم کسب مجموعه ای از علوم، مهارت های فنی و تخصصی و انتقال صحیح و به موقع آن ها به کارکنان می باشد که این مهم با طراحی، اجرا و نظارت دقیق و نظام‌مند آموزش ها میسر می گردد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: معاونت تربیت و آموزش ارتش با تأسی از فرمان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر نوشوندگی و نوسازی ارتش، بازنگری و ارتقاء سند مذکور را با رویکرد تدوین علمی راهبردهای تربیت و آموزش آجا در دستور کار خود قرار داده و با تشکیل کارگروهی تخصصی در این حوزه اقدام به تدوین راهبردهای تربیت و آموزش ارتش نموده است که باید با جدیت تا حصول به نتایج و اهداف مورد نظر ادامه یابد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی راﻫﺒﺮدی از ﺟﻤﻠﻪ اقداماتی است که می‌تواند زمینه‌ساز ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف، واکنش ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﺗﺤﻮﻻت داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ و ﻧﻘﺸﻪ راﻫﯽ ﺑﺮای فعالیت‌ها و اﻗﺪاﻣﺎت نظام آموزشی ارتش ﺑﺎﺷﺪ.

دریادار سیاری تربیت و آموزش چند بعدی فرماندهان و کارکنان در تراز انقلاب اسلامی جهت پاسخگویی به نیازهای عملیاتی آجا، گسترش مرزهای دانش، تولید، انباشت و اعمال قدرت به منظور افزایش بازدارندگی دفاعی با برتری در علوم و فنون نظامی در سطح منطقه، تقویت ابعاد تربیتی با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی، دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران را از اهداف کلان سند راهبردی رشد، تعالی، تربیت و آموزش ارتش خواند.

در این مراسم، امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش گزارشی از اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای آموزشی ارتش در سال ۱۳۹۹ و سرفصل برنامه‌ها و چشم انداز این حوزه در سال ۱۴۰۰ به بعد را ارائه کرد.

بروز رسانی راهبردها، مطلوب بودن اماکن آموزشی، شبیه سازی های آموزشی با توجه به نیاز روز، توجه ویژه به آموزش علوم جدید از جمله (هوش مصنوعی، سایبر، پهپاد، جنگال و ...)، ارتقا و بروز رسانی کتابخانه های تخصصی، تهیه زیرساخت مسابقات نظامی بین المللی در تمام نیروهای چهارگانه ارتش از جمله مصوبات این نشست به ریاست امیر دریادار سیاری بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز