خبرگزاری کار ایران

امام در گفت‌وگو با ایلنا:

لوازم مشارکت حداکثری باید مهیا شود/ سیدحسن خمینی قادر به ایجاد اجماع در بین جریان اصلاح‌طلب بود/ نباید یک عده اقلیت بر اکثریت حکومت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۴۶۴

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر از دمکراسی دم می‌زنیم و می‌گوییم جمهوریت با محوریت مردم باید اتفاق افتد، لوازمش را هم باید بپذیریم در غیر این صورت انتخابات به یک انتخابات حداقلی تبدیل می‌شود که عملا یک اقلیتی بر اکثریتی حکومت خواهند کرد که این اتفاق به صلاح نیست و این دولت قطعا از پشتوانه لازم برخوردار نخواهد بود.

جواد امام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص کناره گیری سیدحسن خمینی از رقابت‌های انتخاباتی باتوجه به توصیه‌های رهبری گفت: این خبر رسما توسط اخوی ایشان اعلام  و گفته شده در دیداری که ظاهراً روز گذشته با رهبری داشتند به ایشان گفته شده است که صلاح نیست به عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: سیدحسن خمینی با توجه به اینکه اشخاص، احزاب، شخصیت‌های مختلف و مردم  از ایشان درخواست داشتند که در انتخابات شرکت کنند در حال بررسی شرایط  بود؛ نفیاً و اثباتاً هیچ اظهار نظری نکرده بود ؛ اما با توجه به جلسه شب گذشته و توصیه رهبری، برادر ایشان رسماً اعلام کردند که کاندیدا نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: معتقدم سید حسن خمینی تنها کسی بود که می‌توانست یک تحول جدی برای انتخابات ایجاد کند. احزاب  مخصوصاً احزاب مستقل از احزاب اصلاح‌طلب و بسیاری از گروه‌های دیگر که با ایشان تماس و ارتباط داشتند معتقد بودند زمینه‌های استقبال و حمایت از وی فراهم شود تا در عرصه حضور پیدا کند.

امام خاطرنشان کرد: علی القاعده اصلاح‌طلبان باید بر روی گزینه‌های دیگر فکر کنند چرا که معتقدم سید حسن خمینی کاندیدای اجماعی بود و به خاطر حضور ایشان شاید کاندیداهای دیگر از ثبت نام و فعالیت صرف نظر می‌کردند اما در حال حاضر که با این بحث مواجه شدیم باید بررسی و مشاهده کنیم چه افراد دیگری  می‌تواند در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم نیازمند لوازمی است که باید مهیا شود، گفت: یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت و حضور مردم انتخابات شوراها است و امروز شاهد آن هستیم که هیچ رمق، استقبال و تحرکی برای این انتخابات صورت نگرفته است و بسیاری از کاندیداها سعی کردند به این عرصه ورود نکنند؛ بنابراین اگر  عملاً با این فضا جلو برویم  فکر می‌کنم آن انتخاباتی که در شأن مردم و کشور و تراز قانون اساسی است اتفاق نیفتد.

وی گفت: اگر مردم احساس کنند آن  نمایندگانی که فکر و سلیقه‌شان را نمایندگی می‌کنند در عرصه حاضر نیستند و باید به مانده‌ها اکتفا ‌کنند و رأی ‌دهند و در نهایت هم، موانعی بر سر راه همین مانده‌ها برای اجرا و تحقق آن شعارها و برنامه ها اتفاق می‌افتد انگیزه شرکت در انتخابات را از دست می‌دهند. 

وی بیان کرد: مردم انگیزه ‌شان برای حضور پرشور در انتخابات تا حدود زیادی از دست داده‌اند در انتخابات اخیر مجلس دو ، سوم مردم  بیشتر شرکت نکردند،  لذا اگر از دمکراسی دم می‌زنیم و می‌گوییم جمهوریت با محوریت مردم باید اتفاق افتد، لوازمش را هم باید بپذیریم در غیر این صورت انتخابات به یک انتخابات حداقلی تبدیل می‌شود که عملا  یک اقلیتی بر اکثریتی حکومت خواهند کرد که این اتفاق به صلاح نیست و  این دولت قطعا از پشتوانه لازم برخوردار نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز