خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دخالت عوامل قدرت سبب شده که نهاد ریاست جمهوری ناتوان و دست بسته نشان داده شود/ قدرت سیاسی نباید ابزاری برای ترقی پخمگان باشد/ در یک جامعه آزاد نخبگان فرصت رشد می‌یابند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۰۸۱

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: دخالت عوامل قدرت سبب شده است که نهاد ریاست جمهوری و دولت ناتوان و دست بسته نشان داده شود. اینکه چه نامزدی و با چه برنامه‌ای می‌تواند، بر خمودی و سستی جامعه غلبه کرده و تحرک اجتماعی را پدید آورد، و انتخابات را به عنوان اولویت مردم قرار دهد، از نکاتی است که باید مدنظر جبهه اصلاح‌طلبان باید باشد.

غلامرضا انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در تحلیل شرایط کشور در آستانه انتخابات خردادماه، فعالیت‌های انتخاباتی حزب اتحاد ملت و معرفی نامزد برای انتخابات، اظهار کرد: جبهه اصلاح‌طلبان برای حضور موثر و تأثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و شوراهای شهر و روستا دوره ششم شکل گرفته و با توجه به ترکیب شورا و اقدامات موثری که در طول ماه‌های گذشته در تدوین برنامه و نحوه حضور اتخاذ کرده‌‌اند، این امیدواری را به صورت جدی ایجاد کرد که هوشمندانه و مقتدرانه حضور اصلاح طلبان را در انتخابات شاهد باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران افزود: قطعاً در رابطه با چگونگی ورود، سخنگویان جبهه اصلاح‌طلبان و احزاب عضو مواضع خود را اعلام خواهند کرد اما بنده معتقدم که باید یک نامزد حداکثری با شجاعت، جسارت و برنامه کامل و تیم همراه و کارآمد را سریعتر معرفی کرده و چنانچه با معرفی چنین کاندیدایی مشارکت حداکثری مهیا گردد، برای آینده جامعه و مردمی که به برنامه‌ها و دیدگاه اصلاح‌طلبان نسبت به اداره مطلوب جامعه نظر مثبت دارند، می‌توانند متناسب با شرایط جامعه  تأثیرگذار باشند.

وی درباره مولفه‌های مورد نظر برای تهیه لیست شورای شهر نیز گفت: قاعدتاً اینگونه خواهد بود که شاخص‌های اصلاح‌طلبان از جمله کارآمدی، تخصص، تجربه و آیتم‌هایی که برای اداره مطلوب یک شهر خصوصاً کلانشهرها مد نظر است را در دست تدوین داشته و قطعاً متناسب با آن به احزاب عضو ابلاغ خواهد شد. از بین نامزدهایی که داوطلب حضور در شورای شهر هستند، لیست نهایی اصلاح طلبان برای شورای شهر دوره ششم تهیه خواهد شد.

انصاری ادامه داد: تجربه ادوار گذشته انتخابات شوراهای شهر نشان داده که در هر زمانی که شورا یک دست بوده چه اصلاح‌طلب و اصولگرا، کارایی شورا و شهرداری کاهش یافته است. شورای موفق شورایی است که نمایندگان همه گروه‌های ذی‌نفع شهر در مجموعه شورا حضور داشته باشند و با تضارب آراء شهر را به نحو مطلوب اداره کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: قطعاً شهری مثل شهر تهران و اکثر کلانشهرهای کشور این ظرفیت را به صورت بالقوه دارا هستند که چنانچه کارآمدی، تخصص، شجاعت و جسارت در مدیران شهری وجود داشته باشد، می‌توان از منابع موجود در خود شهر اداره بسیار مطلوب و ایده آل آن شهر را توسط شورا و مدیریت شهری سازمان داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در عمده اظهارنظرهای خود تاکید می‌کنند که این جریان دیگر از نامزدی اجاره‌ای حمایت نخواهند کرد؛ در حال حاضر از کاندیدای بالقوه اصلاحات کسی را مدنظر دارید که قابلیت تصدی این سمت را داشته باشه و از فیلتر شورای نگهبان هم عبور کند؟ گفت: ناامیدی فزاینده ناشی از رفتار دست‌اندرکاران قدرت، حکومت و نابسامانی حاکم بر سیاست، اقتصاد، فرهنگ و جامعه همه گیر و گسترده شده و نظارت استصوابی قدرت مردم را سلب نموده، و عملاً انتخابات را از معنا تهی کرده است. همچنین دخالت عوامل قدرت سبب شده است که نهاد ریاست جمهوری و دولت ناتوان و دست بسته نشان داده شود. اینکه چه نامزدی و با چه برنامه‌ای می‌تواند، بر خمودی و سستی جامعه غلبه کرده و تحرک اجتماعی را پدید آورد، و انتخابات را به عنوان اولویت مردم قرار دهد، از نکاتی است که باید مدنظر جبهه اصلاح‌طلبان باید باشد.

 این عضو حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: جریان اصلاح طلبی به عنوان یک جریان سیال و پویا در بطن جامعه با توجه به ظرفیت بالقوه‌ای که درمردم ما وجود دارد. چنانچه عنصر رقابت را در عرصه انتخابات به صورت جدی مدنظر قرار داده، در یک نظام انتخاباتی رقابتی افراد بسیار کارآمدی در بستر جامعه وجود دارد، بالندگی و سازندگی تولید نیروی انسانی کارآمد هم در یک بستر آزاد و رقابتی انتخابات به وجود خواهد آمد؛ قطعاً تلاش همه دست‌اندرکاران سیاسی باید برگزاری انتخابات آزاد و حذف نظارت استصوابی از ساختار انتخاباتی کشور باید جزء اولویت‌های اجتناب‌ناپذیر باشد.

انصاری اضافه کرد: در چنین شرایطی امید به بستر جامعه تزریق خواهد شد و می‌توان یک انتخابات پرشور داشت و یک فرد کارآمد بر سر کار آورد که کابینه مقتدر تشکیل دهد. ما در کشور یک ملت داریم و تنها یک دولت منبعث از رأی ملت باید تصمیم سازی و تصمیم گیرنده تمام امور کشور باشد و این باید در دستور کار گروه‌ها و جبهه‌ای که حضور در عرصه انتخابات دارند، باشد. در چنین شرایطی قطعاً نامزدهای توانمند موجود انگیزه حضور در انتخابات را خواهند یافت.

وی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز بیان کرد: شهید مطهری فرموده‌اند که اگر می‌‌خواهید جامعه رشید داشته باشید، بگذارید تا مردم آزادانه انتخاب کنند ولو اینکه صد بار هم اشتباه کنند. بر همین اساس باید شرایط سیاسی جامعه به گونه‌ای رقم بخورد، تا قدرت سیاسی در خدمت مردم باشد و ابزاری برای ترقی پخمگان نباشد، تا نخبگان زمینه اظهار وجود کنند. قطعاً در یک جامعه آزاد نخبگان فرصت رشد و تعالی خواهد یافت، رقابت اصولی‌، سازنده و آزاد می‌تواند نخبگان و قهرمانان عرصه اجرا را در معرض سنجش افکار عمومی قرار بدهد. باید از تجربه ناموفق گذشته درس گرفته شود و شرایط جامعه را به گونه‌ای سازمان دهیم که صاحبان اصلی کشور یعنی مردم احساس انگیزه کنند و در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران تأکید کرد: قطعاً پشتوانه کشور و دولت ما به رأی حداکثری مردم وابسته است و با یک انتخابات پرشور آزاد، رقابتی و رأی حداکثری است که می‌شود در محافل، مجامع بین‌المللی و دیپلماتیک مقتدرانه با پشتوانه ملت از اهداف طراحی شده برای حقوق ملی کشور دفاع شود، و در درون کشور هم با حضور نخبگان و افراد کارآمد مشکلات کشور را با توجه به منابع عظیم انسانی و منابع گسترده موجود شرایط رشد و توسعه تمام عیار را شاهد و ناظر باشیم .

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز