خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

در خرابکاری نطنز، بحث نفوذ مطرح نیست/ دشمن از تکنولوژی پیشرفته استفاده‌ می‌کند/ سالانه صدها توطئه از سوی وزارت اطلاعات خنثی می‌‌شود/ حق اقدام متقابل برای ایران محفوظ است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۰۵۲

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث حادثه تروریستی نطنز مسئله نفوذ مطرح نیست بلکه دشمن از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حادثه تروریستی در سایت هسته‌ای نطنز و اقدامات کمیسیون امنیت ملی برای بررسی ابعاد این حادثه و پیدا کردن آمران آن گفت: کمیسیون امنیت ملی از مدت‌ها پیش حتی  قبل از تهیه طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها به این موضوعات ورود کرده و هشدارهای امنیتی را هم  بارها اعلام کرد.

 نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سازمان انرژی اتمی مسئولیت عظیمی در حفاظت از سایت‌های هسته‌ای بر عهده دارد؛ البته مسئولیت‌ها در موضوع حفاظت از این مراکز بین نهاهادهای مختلف تقسیم شده است. 

وی با بیان این‌که در مکان‌هایی مانند سایت‌های هسته‌ای آن چیزی که به عنوان حفظ امنیت مطرح می‌شود باید با وسواس و دقت بیشتری رعایت شود، اظهار داشت: اصولاً پدافند غیرعامل در این سایت‌ها قرار دارد و  قاعدتاً باید خوب رعایت شود و پیش‌بینی این مسائل باید صورت گیرد چرا که اگر خوب رعایت نشود گاهی اوقات منجر به اتفاقاتی می‌شود. 

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب با اشاره به حادثه تروریستی اخیر نطنز ادامه داد: چندماه پیش آن چیزی که به عنوان حادثه تروریستی در سایت نطنز مطرح شد از نوع انفجار بود اما در حال حاضر اقداماتی که مانند چند روز گذشته اتفاق افتاد از طریق بحث‌های الکترونیکی است که در کمیسیون امنیت ملی این بحث را با حضور آقای دکتر ظریف مطرح کردیم و ایشان هم در مورد پیگیرها و اقدامات جمهوری اسلامی توضیح دادند.

وی تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی باید از ظرفیت نهادهای مربوطه استفاده کند که البته این کار را تا به امروز انجام داده است و در جلسات کمیسیون عنوان کردند تا آنجایی که مقدور بوده  صورت گرفته است اما نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که رژیم صهیونیستی بر روی برنامه‌های هسته‌ای و مخصوصاً سایت نطنز متمرکز شده و این سایت همواره در معرض تهدید خارجی با محوریت دشمنان قرار دارد.

حیدری گفت: آن‌چیزی که در نطنز اتفاق افتاده است آسیبش بر سانتریفیوژهای نسل اول است که از نظر سازمانی در حال خارج شدن بودند و  بنا است سانتریفیوژهای نسل جدید  جایگزین‌شان شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اقدامات خرابکارانه دشمنان، توقفی در فعالیت‌های هسته‌ای ما ایجاد نشده است و این فعالیت‌ها به روال عادی ادامه دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار  کرد: آن‌چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که چرا یک رژیم با همکاری هر کشوری بعضاً منطقه‌ای و غربی به خودش اجازه می‌دهد اقدامات خرابکارانه علیه برنامه صلح آمیز یک کشور انجام دهد. اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی  بر علیه کشورمان در حال پیگیری است و هر نهادی در جای خودش در حال انجام  وظیفه  است. اعتقادم بر این است باید از تمامی ظرفیت‌های دیپلماسی‌مان استفاده کنیم و در سازمانهای بین‌المللی ماهیت منفور رژیم صهیونیستی را نشان دهیم.

نماینده مردم سر پل ذهاب، گیلان غرب و قصر شیرین خاطر نشان کرد: البته ماهیت رژیم صهیونیستی مشخص است؛ ما باید به دنبال این باشیم که چه کشورهایی از این رژیم پشتیبانی می‌کنند و چه دولتی در کنارش ایستاده است.

وی با بیان این‌که قطع به یقین آمریکا با رژیم رژیم صهیونیستی همدست است، عنوان کرد: عموماً اقدامات رژیم صهیونیستی با آمریکایی‌ها و غربی‌ها صورت می‌گیرد و به صورت سازمان یافته است از تکنولوژی آنها استفاده می‌کنند. درحال حاضر  خرابکاری‌ها را پیگیری می‌کنیم و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی موضوع را تحت رصد قرار داده‌اند. ما هم در مجلس با محوریت کمیسیون امنیت ملی پیگیر موضوع هستیم که امیدوارم به زودی ابعاد موضوع مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: حق اقدام برای جمهوری اسلامی طبق حقوق بین‌الملل محفوظ است و اقدام متقابل متوجه کسانی که این کار را کرده‌اند خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در گذشته اما از این دست اقدامات دیده ایم و امروز بحث نفوذ مطرح است آیا نهادهای ذیربط نباید پاسخگو باشند، عنوان کرد: در اتفاقی که رخ داد بحث تکنولوژی مطرح است که رژیم صهیونیستی و آمریکا از آن برخوردار هستند، لذا نفوذ به معنی آن‌که نهادهای ما کوتاهی کردند معنایی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که نهادهای اطلاعاتی ما مخصوصاً وزارت اطلاعات هر روز از این خرابکاری‌ها در کشور کشف می‌کنند و با اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، می‌گویم وزارت اطلاعات از ۱۰۰ توطئه ۹۸ توطئه را خنثی می‌کند و تنها یک الی ۲  مورد در طول سال منجر به اقداماتی می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انواع و اقسام مختلفی از تکنولوژی وجود دارد  که غرب و  رژیم صهیونیستی از آن‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین تکنولوژی با بحث نفوذ متفاوت  است.

وی با بیان این‌که سیستم‌های پیش رفته از جای دیگر کنترل می‌شوند، تحت کنترل ماهواره هستند و ارتباطی با بحث نفوذ ندارد، گفت: جمهوری اسلامی هم از این دست اقدامات می‌تواند انجام دهد اما ما معتقدیم انرژی صلح آمیز کشورمان باید در موارد درست و در راه صلح استفاده  شود. پیشرفت‌های ما برای رژیم صهیونیستی قابل تحمل نیست، همان‌طور که برای  آمریکا و برخی از کشورهای منطقه قابل تحمل نیست؛  لذا با جریان‌های سازمان یافته و با استفاده از تکنولوژی  پیشرفته  با هدف  ایجاد  اختلال، دست به اقدام می‌زنند و ما نباید این موضوع را به کوتاهی یا نفوذ در حوزه‌های امنیتی ارتباط دهیم.

وی تاکید کرد: اقتدار اطلاعاتی و امنیتی کشور جمهوری اسلامی ایران بی نظیر است و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۹۸ درصد توطئه‌ها خنثی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز