خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

جبهه اصلاحات ایران واجد تمام مولفه‌های یک مجموعه انتخاباتی است/ مردم با صندوق‌های رای قهر نمی‌کنند/ به دنبال بهترین گزینه برای معرفی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۲۵۱

معاون دبیرکل خانه کارگر و عضو حقیقی جبهه اصلاحات ایران گفت: گزینه‌های احتمالی اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را واجد تمام مولفه‌های مدنظر جبهه اصلاحات می‌دانم؛ اما لازم است بهترین گزینه انتخاب شود که بتواند اقبال عمومی جامعه را برای خود کسب کند.

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی عملکرد جبهه اصلاحات ایران در آستانه انتخابات خردادماه گفت: جبهه تا کنون خوب پیش رفته است، تمام مولفه‌های یک مجموعه سیاسی و انتخاباتی را داراست و به خوبی نیز مدیریت می‌کند و فعالیتش نیز در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور است. 

وی ادامه داد: این جبهه کمیته‌های تخصصی خود را سازماندهی کرده؛ رابطین استانی را مشخص کرده و بنابراین در چهارچوب قانون اساسی و در چهارچوب قانون انتخابات کارها را پیش می‌برد. جبهه اصلاحات در حال حاضر در مجموع کارها را به خوبی مدیریت کرده و تب و تاب انتخاباتی را در مجموعه به وجود آورده است. باید صبر کنیم تا به زمان انتخابات نزدیک‌تر شویم تا کارکردهای جبهه به شکل بهتری ارزیابی شود.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که از نظارت استصوابی شورای نگهبان همواره به عنوان سدی در برابر عملکرد جریان اصلاحات یاد شده است، با توجه به این موضوع از نظر شما جبهه اصلاحات باید تا زمان بررسی صلاحیت‌ها برای معرفی نامزد خود صبر کند، گفت: سازوکار این موضوع باید در کمیته مرکزی جبهه اصلاحات مورد بررسی قرار بگیرد و براساس سیاست دستیابی به یک اجماع تصمیم‌گیری شود. 

وی ادامه داد: اینکه کاندیدای مورد حمایت جریان اصلاحات پیش از بررسی صلاحیت‌ها اعلام شود یا افرادی براساس رتبه‌بندی لیست شوند و اگر نفر اول رد صلاحیت شد، نفر بعدی جایگزین شود،‌ تصمیمی است که باید در کمیته برنامه‌ریزی و راهبردها بررسی و  در نهایت در مجمع عمومی به تصویب برسد. 

صادقی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه گفته می‌شود جریان اصلاحات دیگر از نامزد ائتلافی حمایت نخواهد کرد، آیا گزینه‌‌هایی که امروز از آن‌ها به عنوان کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات یاد می‌شود،‌ دارای قابلیت اجماع‌سازی، رای‌آوری و همچنین توان عبور از فیلتر شورای نگهبان را دارند، گفت: مجمع عمومی اصلاح‌طلبان باید اشخاص را مورد بررسی قرار دهند و امکان احراز صلاحیت و مقبولیت آن‌ها را تحلیل کنند؛ همچنین هر کدام از گزینه‌ها باید حداقل رای ۲/۳ اعضا را کسب کند.

وی افزود: یک کاندیدای واجد شرایط باید از جوانب مختلف شامل توانمدی،‌ مدیریت، سابقه انقلابی و سایر مولفه‌های مورد نظر جبهه مورد بررسی قرار گیرد و امتیازهای لازم را کسب کند و چنانچه اعضای مجمع به هرکدام رای دادند، دعوت می‌شوند تا با آن ها صحبت شود. 

این عضو جبهه اصلاحات ایران در پاسخ به این سوال که آیا گزینه‌های احتمالی اصلاحات را واجد مولفه‌های فوق می‌دانید، گفت: در حال حاضر سخت است که راجع به این مباحث صحبت کنیم؛ البته من گزینه‌های احتمالی اصلاح‌طلبان را واجد مولفه‌های بالا می دانم اما لازم است بهترین گزینه انتخاب شود که بتواند اقبال عمومی جامعه را برای خود کسب کند. 

معاون دبیرکل خانه کارگر در پاسخ به این سوال که فضای امروز کشور و همچنین از دست رفتن بخشی از سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان به واسطه عملکرد دولت، موجب شده تا نگرانی‌هایی جدی مبنی بر عدم مشارکت این بدنه اجتماعی و حامیان اصلاحات به وجود آمده است، چه اتفاقی می‌تواند امید به مشارکت در انتخابات را تقویت کند، گفت:‌ فکر می‌کنم مردم علی‌رغم اینکه موضوعات اقتصادی و مشکلات کرونا و مباحث معیشتی برای آن‌ها تنگنا ایجاد کرده، لیکن برای حفظ یکپارچگی ملی، منافع ملی و مقابله با توطئه دشمنان فرامرزی و داخلی در پای صندوق‌های رای حضور پیدا خواهند  کرد و با صندوق‌های رای قهر نمی‌کنند. همیشه اینگونه بوده که مردم همه معضلات را به جان خریده‌اند و برای انتخاب رئیس‌جمهور به پای صندوق‌های رای آمده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز