خبرگزاری کار ایران

همتی در تذکر شفاهی:

امیدواریم روزی، کسی حباب را شناسایی و دستگیر کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۲۱۳

یک نماینده مجلس خاطر نشان کرد:پدیده‌ای به عنوان حباب در کشور وجود دارد که هرگز شناسایی، دستگیر و مجازات نشده، مسئولین هر بار پس از افزایش قیمت محصولات در بازار حباب را عامل گرانی اعلام می‌کنند، امیدواریم روزی کسی این حباب را شناسایی و دستگیر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن همتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: تورم و وضعیت اقتصادی نامناسب در کنار شرایط کرونایی مردم کشور را به شدت نگران کرده، در دوران کرونا کسب و کار مردم آسیب دید و اقدامی برای جبران آن صورت نگرفته است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمد بخش زیادی از مردم روزانه است و در حال حاضر قادر به تأمین معیشت خود و خانواده نیستند، ادامه داد: حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران متناسب با افزایش قیمت دلار افزایش داده نشده، در بازار و بر روی قیمت کالاها نظارتی وجود ندارد، دولت بازار را رها کرده و احتکار مردم را دچار مشکل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه بخش اعظمی از زمان مردم در صف‌های خرید اجناس هدر می‌رود، عنوان کرد: دلالی و واسطه‌گری مردم را با مشکل جدی مواجه کرده، تولیدکنندگان محصول خود را با قیمت پایین به بازار عرضه می‌کنند اما همان محصول پس از گردش چندباره بین دلالان با قیمت بسیار بالایی به دست مصرف‌کنندگان می رسد.

همتی ادامه داد: پدیده‌ای به عنوان حباب در کشور وجود دارد که هرگز شناسایی، دستگیر و مجازات نشده، مسئولین هر بار پس از افزایش قیمت محصولات در بازار حباب را عامل گرانی اعلام می‌کنند، امیدواریم روزی کسی این حباب را شناسایی و دستگیر کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دولتمردان قبل از سال جدید و بعد از آن صراحتاً اعلام کردند که هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداریم اما متأسفانه به فاصله چند روز قیمت بسیاری از اجناس افزایش پیدا کرد.

همتی در پایان خاطر نشان کرد: سیاست‌های آبی کشور خصوصاً در شمال غرب و شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب غیرمنطقی بوده و کشاورزان به شدت با مشکل کم آبی مواجه هستند به گونه‌ای که به حاشیه شهرهایی مانند تهران کوچ می‌کنند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز