خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه هاروارد در گفت‌وگو با ایلنا:

زمان‌بر بودن احیای برجام به دلیل بی‌اعتمادی دو طرف به یکدیگر است/ مردم آمریکا خواهان بازگشت به توافق هستند/ دیپلماسی نباید متوقف شود‌

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۴۴۸

استاد دانشگاه هاروارد بر تمایل مردم آمریکا برای احیای برجام تاکید کرد.

ماروین کالب روزنامه نگار و استاد علوم سیاسی و سیاست خارجه دانشگاه هاروارد است وی در گفت‌و‌گو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا پرداخت:

ماروین کالب در ابتدا گفت: شرایط پیرامون معامله هسته‌ای به گونه‌ای است که عزم واقعی هر دو طرف یا اقدامات هر دو طرف برای احیای آن را مشخص نمی‌کند.

ایران و آمریکا به هم بی‌اعتماد هستند 

وی در ادامه افزود: زمان بر بودن احیای برجام برای این است که هر یک از طرفین به طرف مقابل خود بی اعتماد است و هیچ یک از آنها نمی‌خواهد اولین گام آشکار را  بردارد و تسلیم شود. 

این روزنامه نگار برجسته  افزود: بن بست فعلی  همانطور که سوالات شما نشان می دهد ناشی از اقدامات ‌ترامپ است، این بن‌بست جذاب نیست، اما واقعیت بن بست فعلی است. 

تمایل مردم آمریکا بازگشت به توافق با ایران است

کندی بایدن، عامل دیگری در بن بست فعلی است

وی با اشاره به تمایل مردم آمریکا برای بازگشت آمریکا به برجام گفت: در آمریکا ادعا می‌شود که مردم تحت دولت بایدن با انتخاب خود تمایل خود به عقب‌نشینی از اقدامات رئیس‌جمهور سابق و اعلام علنی آماده بودن برای معامله و تعامل مجدد با ایران را نشان داده و به از سرگیری مبادلات دیپلماتیک ایران پاسخ داده‌اند اما بایدن هم مقصر است و با امتناع از برداشتن قدم قابل قیاس با دولت  قبل خود در ایجاد بن‌بست نقش داشته است. نیازی نبود مذاکرات و نتایج به صورت علنی مشخص شود. 

دیپلماسی تنها راه احیای برجام است

وی اضافه کرد: تنها با دیپلماسی و ادامه مذاکرات راه برای احیای برجام وجود دارد. ایران می‌داند که اگر واقعاً می‌خواهد دوباره وارد برجام شود، روش‌های زیادی برای تعامل بی سر و صدا و دیپلماتیک خارج از وین وجود دارد. راه‌های زیادی برای تعامل وجود دارد و دیپلماسی نباید متوقف شود‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز