خبرگزاری کار ایران

سرلشکر باقری خبر داد؛

ایجاد کارگروه مشترک نظامی و دفاعی بین ایران و تاجیکستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۱۳۸

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: گروه کاری مشترکی بین دو نیروهای مسلح ایران و تاجیکستان ایجاد می‌شود و این کارگروه آینده روابط نظامی و دفاعی دو کشور را ترسیم و برنامه ریزی می‌کند.

به گزارش ایلنا، سپهبد «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع کشور تاجیکستان، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.

توسعه مناسبات نظامی دفاعی در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی، آموزشی، امنیتی از جمله محورهای کلان این دیدار است.

وزیر دفاع کشور تاجیکستان روز سه‌شنبه در راس هیئت نظامی وارد ایران شد و با وزیر دفاع کشورمان دیدار کرد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران در خصوص توافقات دیدار با وزیر دفاع جمهوری تاجیکستان، گفت: با آغاز فصل بهار میزبان وزیر دفاع کشور دوست و همسایه جمهوری تاجیکستان بودیم؛  در این سفر پایه‌های توسعه روابط نظامی دو کشور گذاشته شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا گروه کاری مشترکی بین دو نیروهای مسلح ۲ کشور ایجاد شود و این کارگروه آینده روابط نظامی و دفاعی دو کشور را ترسیم و برنامه ریزی کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: وزیر دفاع تاجیکستان با هیئت همراه از مجموعه‌های صنایع دفاعی کشور ما بازدید داشتند و در نشست امروز هم در خصوص گروه‌های کاری مختلف در حوزه نظامی از جمله همکاری‌های آموزشی و ... مذاکره شد.

باقری گفت: قطعا همکاری ۲ نیروی مسلح ایران و تاجیکستان در ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و توسعه نیروهای مسلح تاجیکستان و استفاده از تجارب دو کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت و این سفر سرآغاز توسعه روابط نظامی و دفاعی بین دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، گفت: کشور تاجیکستان فارس زبان و دارای فرهنگ تاریخ و دین مشترکی با کشور ما است و ان شاالله بهار طبیعت با بهار توسعه نظامی دو کشور همراه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز