خبرگزاری کار ایران

علیرضا بیگی در گفت‌وگو با ایلنا:

همه مردم باید احساس کنند که در انتخابات نماینده دارند/ از نگاه جزم اندیش در انتخابات دوری کنیم/ بیش از هر مقطع دیگری به مشارکت مردم نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۰۰۹

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیازمندیم در جریان رقابت های انتخاباتی با پرهیز از جزم اندیشی به ویژه در شورای نگهبان همه مردم احساس کنند نماینده دارند.

احمد علیرضا‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل شرایط کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم کشور ما همیشه به انتخابات به عنوان یک فرصت نگاه کردند تا بتوانند تغییر ایجاد کنند و شرایط را به سمت بهتر شدن سوق دهند. برگزاری انتخابات نشان دهنده اهمیت نظر و رای مردم است که باید دیده شود و این موضوع را باید تمامی متولیان امر از نهادهای اجرای مانند شورای نگهبان تا مسئولین ذیربط که در کشور وجود دارد در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: برگزار کنندگان انتخابات باید این امر مهم را به نحوی پیش ببرند تا  مردم احساس  کنند که می‌توانند از فرصت انتخابات برای تغییر استفاده کنند.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو با بیان این که به هنگام برگزاری انتخابات حتماً باید  شاهد شور انتخاباتی باشیم، عنوان کرد: این مردم نشان داده‌اند از آنچه که انتخاب می‌کنند با شجاعت، جسارت و ایثار محافظت و مراقبت خواهند کرد. یادمان نرود این مردم برای ایجاد جمهوری اسلامی ایران ۹۸.۲ رای دادند؛ زیرا خودشان این نظام را برگزیدند و دارایی‌های خودشان را در این راه دادند.

وی خاطر نشان کرد: کشور ما همواره در معرض تهدیداتی قرار دار که تمام شدنی هم نیست؛ از همین رو  طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران در معرض تهدید و تعرض قرار دارد و پشتوانه‌اش و استحکامش مردم و اعتماد آنان به نظام است؛ موهبتی که کمتر کشور و نظامی از آن برخودار هستند.

علیرضا بیگی افزود: البته  اگر بخواهیم بی‌تعارف و بی‌پرده صحبت کنیم به نظر می‌رسد  مشارکت مردم در این دوره خوب نیست؛ زیرا این‌گونه به آن‌ها القا یا تفهیم شده است که بنا نیست از انتخابات نتیجه‌ای برای تغییر و بهبود و رفتن به سمت کمال، پیشرفت و وضعیت بهتر به دست آید.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم تلاش‌های زیادی هم در خارج از کشور و درون کشور رخ می‌دهد و حرف و حدیث‌هایی نیز مسئولین گاهاً جسته و گریخته بیان می کنند تا این شرایط را تشدید کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش زمینه‌هایی که باید برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای در کشور مهیا شود، گفت:  طبیعی است که همه مردم باید احساس کنند که دیده می‌شوند و به حساب می‌آیند. در همه انتخابات‌ها نه تنها انتخابات ریاست جمهوری بلکه در انتخابات مجلس و شورا ها هم باید حس کنند از جانب آنان شخصی وجود دارد که می‌تواند باورهای آنها را نمایندگی کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور خاطر نشان کرد: در تدابیر ابلاغی مقام معظم رهبری هم این موضوع به خوبی بیان شده است که بایستی انتخاب در طراز انقلاب اسلامی باشد و همه مردم حتی در دورافتاده‌ترین نقاط احساس کنند در هر انتخاباتی رأی آن‌ها دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: روند گذشته ما نشان می‌دهد که توانسته‌ایم در آزمایش‌های مختلف حافظ نتیجه برآمده از صندوق انتخابات باشیم؛ یعنی برخلاف تبلیغات مسمومی که صورت گرفته است اما نتیجه برآمده از صندوق درست است. لیکن آن بخش ابتدایی که بایستی امکان حضور همه سلایق را بدهد نیازمند پرهیز  از جزم اندیشی به ویژه در  شورای نگهبان است زیرا در شرایط موجود بیش از هر مقطع دیگری به  مشارکت مردم نیاز داریم.

نماینده مردم آذرشهر، تبریز و اسکو تاکید کرد: اگر بنا باشد موضوعاتی مانند کرونا را مستمسکی برای توجیه حضور کم مردم در انتخابات قرار دهیم درست نیست، بالاخره این بیماری با شدت بیشتری در آمریکا خودش را نشان داد و مردم با سطح بالای مشارکت توانستند به کاندیدای خودشان رای دهند و در تاریخ این کشور یک رکوردی را بر جای بگذارند. ما بنا نداریم از آن‌ها تأسی کنیم  اما می‌شود این بخش از ماجرا را هم دید.

وی بابیان این که نگاه به انتخابات در کشور ما به عنوان کشوری که انقلاب کرده این است که اساس حکومت بر مبنای باورها و اراده مردم است، گفت: حضرت امام رحمة الله فرمودند میزان رای ملت است؛ مقام معظم رهبری هم بارها به این نکته اشاره کردند که چه بسا آن آدمی که از صندوق بیرون می‌آید چندان در قیاس با میزان مشارکت مردم قابل اهمیت نباشد.

علیرضا بیگی در پایان گفت: مساله مهم برای ما میزان مشارکت مردم است زیرا در رویارویی‌ با دشمنان خارجی ما به این مؤلفه مهم نیاز داریم؛ در غیر اینصورت اگر ما با مشارکت محدود مردم مواجه شویم حتماً زبان بیگانه بر روی ما تند خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز