خبرگزاری کار ایران

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه دلاور:

مشکلات داخلی آمریکا، بازگشت به برجام را کند کرد/ نشست وین، گامی امیدوارکننده است/ برای طرح خواسته‌ها باید به پای میز مذاکره رفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۴۰۴

یک استاد روابط بین‌الملل تاکید کرد که برای طرح خواسته‌ها باید به پای میز مذاکره رفت.

دیوید ردلاسک استاد روابط بین الملل و رییس دپارتمان روابط بین الملل دانشگاه دلاور است.وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان دیدگاه خود در خصوص آینده روابط ایران و آمریکا و نشست کمیسیون مشترک برجام پرداخت. 

این استاد دانشگاه در  پاسخ به سوالی در خصوص علت تاخیر در تحقق وعده انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بازگشت به برجام گفت: دلیل ساده این است که در حال حاضر ایران یک اولویت خیلی مهم و قابل مشاهده برای دولت جو بایدن نیست؛ اکنون توجه به همه‌گیری کرونا، اقتصاد و مسائل داخلی اولین تمرکز دولت آمریکا است.

وی ادامه داد: با این حال یک رئیس جمهور باید کارهای زیادی را همزمان انجام دهد؛ اما دولت همچنین در حال کار بر روی موضوعات لازم برای توافق ایران و آمریکا است. همانطور که تلاش‌های اخیر برای برگزاری نشست وین این را نشان می دهد اما تمرکز اصلی در حال حاضر داخلی، از جمله تسکین مشکلات اقتصادی و توسعه زیرساخت‌هاست.

وی افزود: من فکر می‌کنم که بایدن خواستار مذاکره در مورد موضوعات مختلف و همچنین بازگشت به توافق هسته‌ای است. سوال این است که ایران در پاسخ به اقدامات اولیه دولت جدید اکنون چه خواهد کرد و چه خواسته‌ای دارد. برای این اتفاق، ایرانی‌ها باید به میز مذاکره بیایند،‌ نشست وین نشستی امیدوارکننده در این راستا است.

این استاد دانشگاه گفت: احیای برجام سخت و پیچیده است؛ در واقع روابط میان ایران و آمریکا سالهاست که در شرایط سخت و دشوار است و من تصور می‌کنم که آن‌ها همچنان ادامه خواهند داشت. اقدامات دولت  ترامپ قطعاً کمکی به بهبود  نکرد و تنها منجر به تنش بیشتر و مشکلات فعلی در روابط  شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز