خبرگزاری کار ایران

ظریف در تاشکند:

ایران راه ترانزیت ازبکستان به بازار جهانی و آبهای آزاد را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۵۷۱

وزیر خارجه ایران پس از دیدار با همتای ازبک خود بر تعمیق روابط دو کشور تاکید و ایران می‌تواند راه ترانزیت ازبکستان به بازار جهانی و آبهای آزاد را فراهم کند.

به گزارش ایلنا محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران پس از دیدار با وزیر امور خارجه ازبکستان، ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی مردم و دولت این کشور، اظهار داشت: جشن نوروز را به مردم ازبکستان تبریک می‌گویم، آنها در نوروز و بسیار از مسائل فرهنگی شریک هستند.

وی افزود: امروز ما در زمینه های روابط اقتصادی سیاسی فرهنگی و تقویت و گسترش روابط بین ایران و ازبکستان و همینطور در مورد روابط منطقه‌ای، به ویژه صلح افغانستان گفت‌وگو کردیم.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: امیدواریم این همکاری ها گسترش پیدا کند، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند راه ترانزیت ازبکستان به بازار جهانی و آبهای آزاد را فراهم کند؛ همچنین حوزه‌های مختلف همکاری وجود دارد و تاریخ مشترک بسیار طولانی ما زمینه برای دوستی بین دو ملت را بیش از پیش گسترش می‌دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوار هستم در ملاقات امروز بعدازظهر خود با آقای شوکت میرضیایف  رئیس جمهور ازبکستان بتوانیم این زمینه ها را گسترش بیشتر بدهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز