خبرگزاری کار ایران

تحلیل «نیویورک تایمز» از تلاش برای احیای برجام

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۳۶۸

نیویورک تایمز در تحلیلی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، تلاش برای احیای برجام  سه سال پس از خروج  دونالد ترامپ از آن یک قدم بزرگ و تحول خوبی خواهد بود که می‌تواند به کاهش دشمنی‌ها و خصومت در روابط دو کشور ایران و آمریکا منجر شود. البته مشخص نیست که آیا بشود  قبل از انتخابات در ایران به توافق رسید یا خیر اما سران آمریکایی و اروپایی می‌گویند که یک توافق  قبل از انتخابات، می‌تواند دولت جدید ایران را هم وادار به تبعیت از توافق کند.

این رسانه مدعی شد:  در حالی که رئیس جمهور بایدن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بارها  گفته بود بازگشت به توافق بهترین راه برای محدود کردن جاه‌طلبی ایران و اقدامات مخرب تهران است، مشاوران ارشد امنیت ملی وی معتقدند که برجام تنها کافی نیست. از سوی دیگر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه گفته است توافق بعدی با ایران باید طولانی‌تر و گسترده ترباشد.

نیویورک تایمز افزود: توافق بر سر همه موارد ماه‌ها و سال‌ها مذاکره می‌خواهد‌‌. بایدن بسیاری از چهره‌های اصلی آمریکا در  مذاکرات برجام   را در پست های مختلف دارد و همه با برنامه هسته‌ای ایران و ضعف های برجام  کاملاً آشنا هستند، اما بعید است که آنها بتوانند در مورد توافقی بهتر مذاکره کنند به ویژه اگر یک اصولگرا و تندرو در ایران به ریاست جمهوری برسد. ایران تمایلی به دیدار مستقیم با آمریکا ندارد و بارها تاکید بر لغو تحریم‌ها داشته و اکنون هم مشخص نیست که ایرانی ها در نشست وین چه پیشنهادی را ارائه می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز