خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

توضیحات فرهنگی درباره جلسه امروز صبح مجلس در خصوص بررسی سند همکاری بین ایران و چین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۱۳

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:سند راهبردی همکاری بین ایران و چین در جلسه غیرعلنی امروز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ فروردین) مجلس  شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز صبح نمایندگان گفت: در این جلسه  برجام و مسائل مربوط به آن مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در خصوص ایالات متحده آمریکا اکنون ما منتظر اقدام عملی هستیم چرا که این آمریکایی ها بودند که برجام را یکجانبه متوقف کردند. هیچ گونه مذاکره ای بین ما و آمریکا اتفاق نمی افتد. سایر قدرتهای جهانی اگر می خواهند می توانند با آمریکا مذاکره کنند اما مبنای عمل دولت و سازمان انرژی اتمی قانون مصوب مجلس است و هیچ گونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: محور بعدی که در جلسه غیرعلنی امروز مورد بررسی قرار گرفت سند راهبردی همکاری بین ایران و چین بود که  این روزها مسائلی در این زمینه در رسانه ها مطرح شده بود که صحت ندارد.

فرهنگی تاکید کرد:این قرارداد اکنون یک توافق کلی است که در جلسه امروز توضیحاتی در خصوص این سند ارائه شد. گروهی از نمایندگان نیز نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند نمایندگان معتقد بودند براساس فصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی هر موقع این قرارداد قابلیت اجرایی پیدا کند باید با ذکر مشخصات، مجلس نیز در جریان قرار گیرد.

وی بیان کرد:البته همه بر این باور بودند که براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی در مواردی که به حوزه امنیتی و نظامی بازمی گردد  این شورای عالی امنیت ملی است که حق اظهارنظر دارد.در این سند در خصوص مسائل پولی و ارزی و همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری های اقتصادی سیاستهای کلی تبیین شده و دولتها نقش تسهیل گر را در این زمینه دارند. قرار شد تا کمیسیون ویژه ای در مجلس تشکیل شود تا گامهای اجرایی این سند با دقت و شفافیت مورد نظارت قرار گیرد. بحث واگذاری سرزمین اصلا صحت ندارد بلکه سیاستهای کلی برای همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری در این سند دیده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز