خبرگزاری کار ایران

در جلسه دیدار معاونین وزرای خارجه ایران و افغانستان مطرح شد؛

تسریع در عملیات نوسازی گذرگاه مرزی ایران و افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۴۷۰

معاونین وزرای امور خارجه ایران و افغانستان توافق کردند که عملیات راهسازی و نوسازی گذرگاه مرزی بدون تاثیر بر مسائل مرزی و حقوقی با سرعت ادامه یابد.

به گزارش ایلنا، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و میر ویس ناب معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان روز دوازدهم فروردین در نقطه مرزی دوغارون- اسلام قلعه ملاقات کردند. 

طرفین ضمن بازدید از عملیات نوسازی و مرمت گذرگاه مرزی بین دو کشور مسائل مرزی و مسائل مرتبط با تردد و ترانزیت را مورد بررسی قرار دادند. 

معاونین وزرای امور خارجه دو کشور توافق کردند که عملیات راهسازی و نوسازی گذرگاه مرزی بدون تاثیر بر مسائل مرزی و حقوقی با سرعت ادامه یافته و اینگونه مسائل صرفا توسط کمیسیون مشترک مرزی دو کشور مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

دو طرف در این دیدار  مسائل مربوط به لزوم توسعه و همچنین توازن تجارت بین دو کشور، تلاش برای ساماندهی تردد اتباع، لزوم تشدید مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر و تروریسم بین المللی، تسهیل کمک رسانی بین دو طرف در زمان بروز بلایای طبیعی و موارد اضطراری و سایر موضوعات فیمابین را مورد بحث قرار دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز