خبرگزاری کار ایران

دقایقی قبل؛

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۳۲۷

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و گروه ۱+۴ و به ریاست نماینده اتحادیه اروپا آغاز شد.

به گزارش ایلنا، نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه های ایران و گروه ۱+۴ امروز (جمعه) به صورت مجازی آغاز شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ریاست هیأت ایرانی را برعهده دارد و ریاست جلسه هم با «انریکه مورا» مدیر سیاسی سازمان اقدام خارجی اروپا است.

پیش از این خبرگزاری ژاپنی کیودو‌ از برگزاری این نشست خبر داده و اعلام کرده بود که مقام‌های ارشد ایران و اروپا دوشنبه گذشته در آلمان با یکدیگر دیدار کرده تا درباره ایده‌های احیای مجدد توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) گفت‌وگو کنند.

یک منبع نیز به کیودو گفت که ایران ایده‌های جدید سازنده‌ای در نشست فرانکفورت با امید نجات فوری توافق هسته‌ای پیش از بسته شدن «پنجره کوچک فرصت» پیشنهاد داده است. (اینجا بخوانید)

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا نیز دیروز (پنجشنبه) ۱۲ فروردین در بیانیه‌ای با اشاره به نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که در این نشست درباره چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام گفت‌وگو خواهد شد.

براساس اعلام اتحادیه اروپا، این نشست به ریاست «انریکه مورا» مدیر سیاسی سازمان اقدام خارجی اروپا برگزار و نمایندگان چین،‌ فرانسه،‌ آلمان، روسیه، انگلیس و ایران نیز حضور خواهند داشت.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، مشارکت کنندگان در نشست مزبور، درباره چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و چگونگی اطمینان حاصل کردن از اجرای موثر توافق توسط تمامی طرف‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز