خبرگزاری کار ایران

روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صمت:

باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم/فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۱۲۳

رییس جمهور گفت: باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم و باید از این پایه ها به خوبی مراقبت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی، اظهار کرد: امروز شصتمین افتتاح ما با روز جمهوری اسلامی مصادف شد. مردم به خوبی در جریان تلاش‌های نهضت‌های اسلامی هستند، اگر بخواهیم ثمره تلاش‌ها را جمع کنیم، میوه اصلی آن جمهوری اسلامی ایران است که در ۱۲ فرورردین ۱۳۵۸ متولد شد. باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم و باید از این پایه ها به خوبی مراقبت کنیم.

رییس جمهور افزود: شصت جلسه از آغاز سال ۹۹ و پنجشنبه‌های افتتاح گذشت، خداوند را شکر می‌گوییم که بدون تعطیلی و وقفه بهره‌برداری از این طرح‌ها را ادامه دادیم. مجموعه این افتتاح‌ها یک مجموعه پر افتخاری برای کشور خواهد بود.

وی گفت: دو جلد کتاب از افتتاح‌های سال ۹۹ آماده شده است، بهر‌برداری‌های سال ۱۴۰۰ نیز به آنها اضافه خواهد شد و در سه جلد منتشر می‌شود که نشان دهنده این است که در دوران تحریم اقتصادی و فشار بر ملت ایران و مقابله با ویروس کرونا، مهندسان، فعالان، مدیران، بخش خصوص و دولتی موفق شدند در این مدت این طرح‌ها و پروژه‌ها را افتتاح کنند.

رییس دولت ادامه داد: ما بیش از هزار هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح کرده‌ایم. بیش از ۷۶۰۰ طرح و پروژه در این مدت افتتاح شده است و باز هم ادامه خواهد یافت این موضوع نشان دهنده این است که ایران زنده است و دشمنان ما هنوز قدرت ملت ایران را درک نکرده‌اند.

روحانی به کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به وضعیت فعلی ایران اشاره کرد و افزود: ماه‌های اولیه مقابله با کرونا روزهای سختی را می گذراندیم که ترامپ به یکی از مقامات کشورهای دیگر گفته بود که آمریکا حاضر است در راستای مواجهه با کرونا به ایران کمک کند و کمک او نیز ارسال چهار عدد ونتیلاتور به ایران بود؛ من به آن مقام کشور ثالث گفتم که به ترامپ بگویید آمریکا هر تعداد ونتیلاتور احتیاج دارد، بگویید که ما صادر کنیم. ما به اندازه کافی ونتیلاتور می‌سازیم و آماده صادرات هستیم. دولت آمریکا در این حد غافل است و ایران را نشناخته‌اند. قبل از انقلاب نیز ایران را نشناخته بودند اکنون هم ما را نشناخته‌اند.

رییس جمهور بیان کرد: اگر این فرهنگ بزرگ و سرزمین طلایی را درک می‌کردند، در برابر ملت ایران تواضع می‌کردند.

وی اضافه کرد: امروز در این شرایط بسیار خوبی که رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند آمریکا تحریم‌های خود علیه ایران را بردارد ما نیز به تعهدات خود بر خواهیم گشت یعنی یک معامله برد-برد برای منطقه و جهان اما آمریکایی‌ها متوجه نشدند و از این فرصت طلایی استفاده نکردند.

رییس دولت دوازدهم تصریح کرد: دولت جدید آمریکا نیز با واقعیت ایران فاصله دارد؛ مردم ایران مردمی هستند سرو قامت و به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند و از این پس نیز ایستادگی خواهند کرد.

وی تأکید کرد: انشاالله با کمک مردم و پزشکان در سال ۱۴۰۰ از کرونا عبور خواهیم کرد و تا پایان سال واکسن به اندازه کافی وارد و تولید شود؛ واکسیناسیون انجام شود و ما از این بلا و شر با کمک یکدیگر و اتحاد عبور کنید و تولید ما ادامه پیدا کند.

رییس جمهوری گفت: همه آنهایی که امروز در دنیا می‌گویند بالاترین توافق سیاسی برجام است و همه به آن افتخار می کنند، بدانند که بار سنگین این برجام بر دوش ملت بزرگ ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر پتروشیمی و صنایع معدنی نبود، با شرایطی که سال ۹۹ برای تامین ارز مورد نیاز کشور داشتیم حتما با مشکلاتی مواجه می شدیم، گفت: برای این می گویم که مردم با همه وجود از صنعت پتروشیمی و صنایع معدنی قدردانی کنند؛ البته دیگران هم در بخش های مختلف دارویی، صنایع غذایی، صنایع مربوط به لوازم خانگی، خودرو،‌ بخش کشاورزی و همه و همه سهیم و شریک بودند. همه جا فعالیت و صادرات هم بوده اما صادرات در پتروشیمی و در صنایع معدنی به عنوان دو رکن اساسی بوده است و اینها بیشترین ارز مورد نیاز را تامین کردند. 

روحانی با بیان اینکه کار بزرگ در بخش پتروشیمی و معادن انجام شده است، افزود: آنها دشمن را مایوس و ملت را امیدوار کردند البته این مساله به معنای آن نیست که مردم مشکل و سختی ندارند. دوران جنگ است و در جنگ بمباران،‌ تخریب، مشکلات، سختی و مجروح داریم. 

رییس جمهوری با تاکید بر این که امروز جنگ اقتصادی است که دشمنان آن را بر ما تحمیل کردند، افزود: ما آغازگر این جنگ نبودیم. ما حتی بعد از این که این جنگ به ما تحمیل شد، یک سال به تمام تعهدات خود عمل کردیم که این از لحاظ اخلاقی، سیاسی و تاریخی بزرگترین فخر ملت ایران است؛ زیرا به رغم این که طرف مقابل از تعهد خارج شد، یک سال تمام یعنی از سال ۹۷ تا ۹۸ صبر کردیم و از اردیبهشت ۹۸ کاهش تعهدات را شروع کردیم. 

روحانی یادآور شد: آنهایی که امروز می گویند اول آمریکا آغاز کند یا ایران آغاز کند، به این نکته توجه کنند که ایران یک سال به تنهایی بار برجام را بردوش گرفت. در دو سال بعد هم بار عمده برجام بر دوش ما بوده است. 

وی اضافه کرد: همه آنهایی که امروز در دنیا می‌گویند بالاترین توافق سیاسی برجام است و همه به آن افتخار می کنند، بدانند که بار سنگین این برجام بر دوش ملت بزرگ ایران بوده است. ملت ایران به دنیا نشان داده که از لحاظ سیاسی، حقوقی و اخلاقی به تعهدات خود پایبند است و عمل می‌کند، دنبال صلح است و دنبال جنگ نیست. فعالیت‌های آن صلح آمیز است. فعالیت‌های هسته‌ای آن صلح آمیز است بنابراین کار بسیار عظیم و بزرگی بوده که ملت ایران انجام داده است.

روحانی ادامه داد: امروز نوبت ۱+۵ است که به وظیفه خود در این شرایط عمل کنند و بدانند که هر روز تاخیر به ضرر آنها است و هر روز زودتر در برابر قانون، مقررات و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سر فرود بیاورند و در برابر عظمت ملت ایران تواضع کنند، به نفع آنها و جهانیان خواهد بود.    

رییس جمهوری تاکید کرد: ما راه تولید، توسعه، اخلاق و تعامل سازنده را تا پایان ادامه خواهیم داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز