خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضائیه در لرستان:

قاضی باید نفوذناپدیر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۶۹۲

رئیس قوه قضاییه گفت: شخصیتی همچون قاسم سلیمانی در سنگر عبودیت و بندگی و در دفاع از ارزش‌ها ایستاد و قاضی باید این‌گونه و نفوذناپذیر باشد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی امروز دهم فروردین‌ماه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی لرستان که در سالن اجلاس جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: شاخص‌ها نشان می‌دهد دادگستری لرستان جزو دادگستری‌های برتر قرار دارد.

وی با بیان اینکه حفظ این برتری ضرورت دارد و نیازمند این است که همه اجزای دادگستری تلاش لازم را داشته باشند، عنوان کرد: در دادگستری و سازمان‌های وابسته تلاش شده سلامت مجموعه قضایی حفظ شود و این سبب می‌شود اعتماد مردم دوچندان شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: حفظ سلامت دستگاه قضایی امر مهمی است و باید از آن صیانت کرد.

وی با اشاره به اینکه آلودگی برای همه بد است برای دستگاه قضایی بدتر است، افزود: گرایش، دیدن و تصمیم به‌حق و ایستادگی در مسیر حق منجر به ایجاد امید در مردم می‌شود و احساس ملجا و پناه بودن دادگستری برای کسی که حقش ضایع شده مهم بوده و مبارک است.

رئیسی با تأکید براینکه در کنار اقتدار باید با مهربانی با مردم رفتار کرد و این اقتدار منافاتی با مهربانی ندارد، تصریح کرد: قضات باید با تدبیر و درایت عمل کنند .

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر برخورد جدی با جرائم خشن و اشرار اظهار کرد: باید با اقتدار با کسانی که امنیت جامعه را برهم می‌زنند برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات برمی‌گردد به ساختارها و باید مسئله شناسی کنیم و آن را تبیین کرد تا مسئله را شناسایی و به مسئولین ذی‌ربط اعلام شود، گفت: در بخش قضاوت نیز قاضی، ناجا و دستگاه امنیتی با هر سرقتی برخورد می‌کنند اما سرقت یک مسئله است و در راستای آسیب زدایی آن‌ها باید تدبیر شود.

وی گفت: بخش پیشگیری دستگاه قضایی باید نسبت به شناسایی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی ورود پیدا کند و بتواند با کمک سایر دستگاه‌ها آسیب‌ها حل شود تا خیلی از مشکلات برطرف ‌شود.

رئیسی عنوان کرد: باید نیازهای قاضی و کارمندان برطرف شود تا دغدغه معیشت نداشته باشد.

وی گفت: مشکلات مسکن و بیمه تکمیلی پرسنل باید حل‌وفصل شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بازنشستگی در کشور از ۳۰ سال به ۲۵ سال رسیده آیا به نفع سازمان است، اظهار کرد: با کاهش سن چه برای سازمان‌ اداری کشور باقی می‌ماند.

وی با تأکید بر اجرای سند تحول قضایی، گفت: روحیه صلح و سازش را در شورای حل اختلاف و در امر قصاص افزایش دهید.

رئیسی با اشاره به اینکه ماه شعبان و رمضان برای این است که ظرفیت‌سازی کنیم و این مهم در پرتو عبودیت خدا رخ می‌دهد، گفت: شخصیتی همچون قاسم سلیمانی در سنگر عبودیت و بندگی و در دفاع از ارزش‌ها ایستاد و قاضی باید این‌گونه و نفوذناپذیر باشد.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: خلافت همچون ولایت مراتبی دارد و هر قاضی در ماهیت خودش جایگاه خلافت‌الهی دارد و این جایگاه ممتازی است و این خلیفه‌الهی باید ظرفیت پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز