خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با همتای چینی خود:

با امضای نقشه راه همکاری‌های جامع، روابط تهران و پکن مستحکم‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۸۳۸

با امضای نقشه راه برنامه همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین روابط دو کشور بیش از پیش مستحکم‌تر خواهد شد

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف امروز با وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به وزیر امور خارجه چین، به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین اشاره کرد و افزود: سابقه روابط دو تمدن بزرگ ایران و چین به قرن ها قبل باز می‌گردد و با امضای نقشه راه برنامه همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری خلق چین روابط دو کشور بیش از پیش مستحکم‌تر خواهد شد.

ظریف چین را دوست دوران سختی‌ها دانست و افزود: برهمین اساس ما از مواضع و اقدامات چین در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ایران قدردانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر لزوم عمل ایالات متحده به کلیه تعهدات برجامی خود اضافه کرد: رفع تحریم ها علیه ایران می‌تواند زمینه اجرای کامل برجام را فراهم آورد.

ظریف برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در پکن در سال  ۲۰۲۲ را رویدادی مهم دانست و تلاش های سیاسی برای کم اهمیت جلوه دادن این رویداد بین المللی را رد کرد.

 وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار فرا رسیدن سال نو و نوروز ۱۴۰۰ را تبریک گفت و با اشاره به بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک فیمابین تصریح کرد: روابط دوکشور در حال حاضر به سطح مشارکت راهبردی رسیده و چین به دنبال ارتقاء همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه چین تصریح کرد: امضای نقشه راه همکاری های راهبردی دو کشور نشان دهنده اراده پکن برای تنظیم روابط در بالاترین سطح ممکن است.

 وانگ ائی وزیر خارجه چین که روز گذشته وارد تهران شده است، امروز در تهران با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری دیدار و گفت و گو کرد.  امروز همچنین نمایشگاه اسناد همکاریهای ایران و چین با حضور وزیران خارجه ایران و چین افتتاح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز